• Fridayyy

När började era bebisar sätta sig upp själva??

Stina fyller 7 månader idag, igår började hon sätta sig upp själv. Hon har väl suttit lite mer än 1 månad om man sätte henne på golvet. Hon är dock inte så intresserad av att sitta, helst vill hon resa sig för att stå..eller klättra på något..=)

När började era bebisar sätta sig själva och vad var nästa steg i utvecklingen???

• Svar på tråden När började era bebisar sätta sig upp själva??
  • Maddizen

Igår.... 7månader 11 dagar är Casper

*** Casper mammas hjärta ***
  • JennieL

Dottern var 7 månader... Samma dag började hon krypa och dra upp sig till stående Allt kom på en gång.
    Nästa steg i utvecklingen för henne var att stå utan stöd och gå...

• Fridayyy

Hm, efter att ha läst lite här så förstår jag att det kommer att komma en hektisk period i utvecklingen..=) det gäller verkligen att ha koll på vad den lilla damen gör..=)

• asaA

Min tjej var 8 ½ månad när hon satte sig upp själv och hon började i samma veva att krypa samt att ställa sig upp själv och gå runt bord osv.

• Flätad

Min tös började sätta sig själv för ett par veckorsedan (drygt 8 månader). Hon kryper inte utan asar sig fram, har suttit bra sedan hon var 6 månader. Bara ett par dagar efter började hon dra sig upp mot möbler och allt annat som kommer i vägen . Nu vill hon inte sitta alls utan bara stå .

• laya

Moa börjar så smått att sätta sig upp själv. Hon fyller 1 år i januari.

• magdalena 80

Robin är 9½ månad. Han har inte alls förstått det där med att sätta sig upp själv, däremot drar han sig fram både på magen o baken...

• Vofflis

Nellie började sätta sig upp för en vecka sedan. Hon blir ett år nu den nionde januari.

• Tant Green

Min tjej var nog närmare 10 månader innan hon kom upp själv. Hon låg aldrig på mage och ålade eller liknande, så hon fick sätta sig upp med "sit-ups-metoden" Hon var snabbare med att ställa sig upp (med stöd) om hon hade fått hjälp först att sätta sig upp.

Svar på tråden När började era bebisar sätta sig upp själva??