• EvaE83

Ni som har lite koll=)

Håller förfullt på att renovera kök härhemma...

Vi har köpt vita skåp/luckor och kommer att ha ganska stora handtag sådana avlånga man har vågrätt lixom*S* (bra man är på att förklara va??) , vita vitvaror.
    kommer att ha ekbänkskiva och eksockel samt en bardisk med ekbänkskiva.

Nu till frågan vad är snyggt till det, vilket kakel/mosaik/sten??
    Vilken färg passar till?
    vill inte att det ska bli FÖR sterilt lixom...

• Svar på tråden Ni som har lite koll=)
  • PyretS

Vi har ungefär samma färger och material som er, bortsett från att vi har rostfria vitvaror. Men vi har svart mosaik med vit/ljusgrå fog, det tycker vi passar jättebra till!

• mollo

min mamma har vit mosaik och i det en tjock "rand" som är svart i mitten. det är snyggt. då behöver man aldrig tröttna på att man valt fel färg.

annars kan du måla väggen bakom (eller sätta nån snygg tapet) och täta med solcon i hörnena så att det inte blir fuktskadat.
    och över det sätter du en plexiglasskiva. jätte snyggt. + att det bara är att ta bort plexiglasskivan och måla om igen om du vill ha en annan färg.
    det tipset hade dom på roomservice för ett tag sen. så gå in och kolla hemsidan.
    det är ju lite annourlunda, så får man som ingen annan har det:P

• emmasa

jag tycker att fasade avlånga kakelplattor skulle funka bra. Vi kommer ha det ungefär som du beskriver det i vårat nya hus och kommer att ha samma kakel som vi har nu i lägenheten, tycker att det funkar till det mesta. Bilder finns i mitt galleri.

Zach Maximus 2oo5-12-o9
  • pellesmatte

grå eller svart mosaik tycker jag låter fint , men om ni har en mer gammaldags stil på möbler , så tycker jag nog terracota nyanser på mosaik passar bättre.

• EvaE83

Har ganska moderna nyinköpta möbler från mio. stort bord i massivek och stolar med svart skinnklädsel.

• linnsans

grått/svart kakel tycker jag är snyggt till det du beskriver. en kompis till mig har ungefär samma stil i sitt kök, som du har. hon har valt ett kakel som är som små rektanglar. ca 3cmx10 cm. jätte snyggt!!

• EvaE83

om man ska ha grå el svart mosaik..(det är det vi är inne på) vad är snyggast? ska man ha blank helsvart eller typ gråsvart blandat? annat?

• pellesmatte

jag skulle ta en blandad grå, svart mix.

• LevaLivetNu

Håller med emmasa!!!!! Väldigt snyggt med vita fasade plattor............sterilt nej, en värme via ekdetaljerna, och rummets övriga väggar kan man ju experimentera med. Väldigt lätt att vara ombytlig.

• killotjejmamma

Jag skulle väja vit mosaik, skitsnyggt man tröttnar aldrig på färgen och man kan variera med tapeter occh textiler. Det låter så som jag ska ha det när vi renoverar köket. Jag väljer mellan ekluckor eller vita.

Svar på tråden Ni som har lite koll=)