Har ni fasta bytesdagar?
Ni som har varannanvecka bonusar, har ni fasta dagar som ni lämnar och hämtar barnet? Jag tycker det är så jobbigt när det aldrig blir som bestämt, det blir dålig planering, och det är ofta dålig framförhållning från mammans sida när det gäller byte. Vi har måndagar som byte, men det är ofta när pojken ska till henne som hon då ringer söndag och pratar med pojken först, och sen vill han till henne. Nu sist hade vi varit till min hemort, på väg hem (söndag)ringer hon på mobilen, och jag vet inte vad hon säger till honom, men senare under färden säger han att vi måste åka förbi henne för att han ska hämta sin skolväska som han glömt där. Nej säger min sambo, vi kan hämta den imorrn efter skolan. Nej, det stenvägrar pojken..Jag börjar ana oråd, men säger inget.. Vi åker förbi där, släpper av honom (kl är nästan 21 på kvällen), vi har en liten flicka som är snart 2 som vi vill hem och lägga... det dröjer innan han kommer.. mobilen ringer och det är pojkens mamma. Jo, han vill stanna kvar där, och kunde han komma in med hans grejor? Saken är då den, att hans grejor ligger i stuvade längst in i en takbox...Skicka ut pojken så vi får åka hem säger min sambo..Det blir ett jäkla liv, och diskussion... Till slut säger hon att vi får åka hem så åker dom efter oss och hämtar hans grejor...
Nu i jul skulle han ha varit hos oss, då han var förra julen hos henne, men även nyår, då hon ville det pga släktingar till henne som var här och hälsade på, och han ville det själv så ok, självklart! Nu ville hon att han skulle sova hos henne så skulle hon skjutsa honom till oss mitt på dan.
Kl 15 kom han, och sen ringde hon igen på kvällen, ja då ville han tillbaka till henne senare på kvällen (skulle egentligen nästa dag)Så jag skjutsade honom dit.
Sen fick vi höra av pojken att hon undrade vad vi (inkl honom) skulle göra i nyår...
Suck, det var ju hon som ville ha honom då, är det automatiskt vi som ska ha honom nu då??
Vi har andra planer...
Man får ständigt ändra planer, och det känns piss!!
Hur gör ni för att få det att funka?
GOd förtsättning!!