• TinkyWinky

Halsfluss Hur ser man det??

Ja som frågar lyder.
    Hur ser man om man har halsfluss.
    Jag har riktigt ont i halsen o e allmämt dålig i kroppen.
    O i halsen har ja en vit liten sak på ena sidan.. Kan det va tecken på halsfluss eller vad.
    Har nu haft det sen i måndags då ja helt plöstligt blev sjuk över natten..
    Vet ej om ja ska ringa te läkare eller inte...

• Svar på tråden Halsfluss Hur ser man det??
  • TinkyWinky

precis så du beskriver det ser min hals ut. ok har bestämt mig nu att ringa imon.. måste få tid.. orkar nämligen snart inge mer. svårt att dricka o svårt att äta o har haft städnig huvudvärk..

• Rigor

Tycker du ska ringa vårdcentralen i morron. Halsfluss smittar och är inte så kul att ge bort i försenad julklapp med leverens till Nyår...

• Trinity78

Ring du imorgon, det är bättre att gå en gång för mycket än sitta hemma och ha ont. Lycka till!

• Mamma t Twins

Japp. Det kan det vara. Vita blåsor som sätter sig på "sidorna" i svalget.
    Läkare skriver sällan ut pencillin innan tre dagars feber.
    Jag hade över 40 grader i tre dagar, och vita blåsor.
    På sjukvårdsupplysningen sade de bara att jag fått Herpes.
    (Vilket man får i hela munnen-händer-fötter osv...)
    Första utbrottet ger hög feber i ca tre dagar, går över av sig självt, "Alla" har Herpesviruset i kroppen, många märker aldrig av det. Så sade man till mig.

Det tog en läkare på husläkarakuten två sekunder att se attd et inte alls var Herpes, utan Halsfluss.

En dag med medicin, sedan mådde jag bättre igen!
    Hua, jag tycker så synd om dig!!! Det var Hemskt!!!
    Krya på dig!

Här är en länk:
    netdoktor.passagen.se/

• TinkyWinky

har haft lite feber alla dagarna men inte så jätte hög tillräckligt för att ja har frusit svettats o haft ont i hela min kropp tom i huden.. men ringer imon. o hoppas de gör nåt...
    tack för svaren =)

• ying yang

Ja det låter som du har halsfluss,så lika bra och ringa doktorn imorgon jag har haft halsfluss många många ggr och har alltid fått pencilin utskrivet,även utan att jag ibland haft feber.

Svar på tråden Halsfluss Hur ser man det??