• Anonym

sertralin (mot pms)

någon annan som äter det?
    fick det utskrivet för kanske 2 v sen och hunnit äta kanske 2 v...
    hur många månader tog det för er innan ni kände skillnad.?

har hört många beskriver sitt liv som så mkt enklare sen dom fått hjälp för sin medicin, men hur fort går det? JAG KÄNNER INGEN SKILLNAD!!

• Svar på tråden sertralin (mot pms)
  • Sessan

Om jag inte kommer ihåg fel så tar det mellan 3-4 veckor att "äta" in sig på tabletterna.

• Anonym (Sköterska)

Vänta - det tar tid innan det har effekt!! Håll ut!

• Hope8082

började 'ta dem igår! Följer med i denna tråden

• Anonym

hope- åh vad bra då får jag en kompis ;)

jaa. min första mens har nu kommit sen pillrena började åka ner min strupe, jag har varit fruktansvärt bitchig nu i några dar *skäms*
    ska sluta ta dom om 2 dar och ha uppehåll till typ ägglossningen...

hur ska du ta dina?

• Anonym

sköterska-typ hur mångas månader tror du? jag ska ju bara ta dom 2 v före mensen sen göra uppehåll, tar det ännu längre td då innan det blir verkan på dom?

• Hope8082

Jag äter ju mina för depression, fick den i början av december men det var först nu på juldagen som den blev ohållbart. Tog hjälp nu i fredags och fick då sertralin.

Jag ska äta 1 om dagen i en vecka och sen gå upp till två om dan. Ska äta dem i 6 månader.
    Eftersom min depression sitter i hormonerna så hoppas jag innerligt att slippa äta dem sen efter det.

• Varför så svårt

Hej alla

Jag äter sertralin sedan 1 år tbx dock mot panikångest, jag åt tidigare Paroxetin men läkaren ville jag skulle byta eftersom vi vill ha en bebis till..

Med sertralinet mår jag som en drottning, jag ser de som om att kunna äta dom resten av mitt liv bara jag mår bra..

Ang effekten tar det minst 14 dagar innan man märker någon skillnad,
    har dock aldrig hört att man ska ta dom vid mens eller ägglossning...

Man måste äta dom regelbundet för att uppnå effekt

*Lever på hoppet *
  • Hope8082

VArför så svårt- Skönt att höra att de hjälper hoppas på samma effekt här. Har som sagt bara ätit dem i tre dagar så känner ingen förändring än. Men då vet man ju lite vad man har att se fram emot

Svar på tråden sertralin (mot pms)