• Anonym (ensam)

Vi har inga att fira nyår med! Hur firar ni andra?

Som rubriken lyder.

Vi har en bebis på ett år och kan inte direkt åka till någon raj-raj fest. men det känns lite ensamt att sitta "bara" sambon och jag. Vänner och bakanta är redan upptagna/bortresta.

Ja, ja, vi ska fixa en trevlig middag ändå såklart och skåla in det nya året. Men det känns lite trist då nyår ändå är en "festens tillfälle".

Kan man ringa till föräldrar i tex mamagrupp eller verkar det desperat?

• Svar på tråden Vi har inga att fira nyår med! Hur firar ni andra?
  • Nyfiken gul

ni kan inte bjuda hem någon annan ensam bekant eller kompis då så ni alla fall blir NÅN till?

När jag var ensamstående med mina barn vet jag att jag ett nyår bjöd in mig själv till en lika ensam killkompis. Tog med mig barnen och god mat o fick ett trevligt nyår o sov över.

Ett annat år då jag var helt barnledig o absolut ensammast i hela världen (kändes det som) ringde jag upp ett gammalt ragg.... o blev inbjuden till värsta festen...

Börja fundera lite - det måset väl finnas nån ensam själ ni känner som kanske också blir ensam i nyår?

• Anonym

Vi har inte heller någon att fira nyår med. Vi har alltid firat ett gäng vänner. För nästan ett år sedan så försökte min sambos bästa vän kyssa mig och lite till.... jag berättade detta och vi slutade självklart att umgås med honom. Men ja, då slutade vi umgås med dem allihopa då det visade sig att han varit förälskad i mig hela tiden och det var den enda anledningen till varför han börjat umgås med oss och alla i detta kompis gäng var bättre vänner med killen än med mig och sambon så nu har min sambo inga vänner kvar och vi har ingenstans att fira nyår. Vi är bjudna hem till min tjej kompis på fest men det är bara tjejer och jag vill fira med sambon och jag vill ju inte behöva säga att min sambo inte har några egna vänner kvar. Och jag kan ju inte precis lämna honom ensam heller. Jag är tacksam att vi inte ha kvar dessa vänner längre då det visade sig att ed inte var några riktiga vänner men jag tycker så synd om min sambo. =(

• leyley

vi kommer att fira med sambons pappa då vi är hos honom redan.. han bor 100 ml bort..

Era föräldrar då? Kan ju vara trevligt med middag och de..

Annars tycker jag absolut att ni ska höra med någon i föräldragruppen, det hade då jag gjort, vi ses varje vecka och det skulle bara vara kul!

Hoppas ni får det trevligt!

♥ Vilde William är min älskis♥ alw.bilddagboken.se
  • Camillie84

Vi har en son på 6,5 månader, vi har bjudit över ett annat par som också har bebis, blir trevligare än att sitta själva... Och sen sover båda bebisarna hela nätter så vi kan ha det trevligt i fred

• Anonym (ensam)

Tack för era svar!

Nyfiken: Jo, det finns nog någon - har inte hört med riktigt alla eftersom man kanske inte föreställer sig att alla vill fira så "lugnt". Känner inte så många ensamma .

Anonym: Bor ni i sthlmstrakten kan ni ju komma hit vetja!?

Leyley: Ja, det kan nog bli så att vi kollar med några i gruppen. Vi har ju inte varit föräldrar tillsammans så länge och inte hunnit lära känna andra "par" med barn. Bara jag har lärt känna andra mammor, men det är ju mest fär att vi har det gemensamma att vi är mammalediga. Känns lite pinsamt - men det kan det vara värt!

• Anonym (ensam)

Cammi:Problemet är att de par vi båda känner är bortresta eller upptagna på andra håll. Så om jag bjuder in någon annan förälder jag lärt känna har inte min sambo eller jag träffat "mannen" och min sambo inte träffat någon av dem. Verkar desperat tycker osäkra jag....

• Anonym (vi me)

Vi har två barn en på 17 månader och en på 4 år och vi har ingen att fira med heller.Vi har firat med våra grannar i tre år nu men i sommras så slutade de prata med oss när vi kom hem ifrån en utlands semester.vet ej varför.Vi tror det kan vara aven sjuka.Vi har många kompisar men de ska träffa andra. Visst vi har blivit bjudna men de bor så långt borta och vi måste köra långt med barnen och det vill vi inte.Det känns så trisst att man inte ska fira med några är så ledsen för det.

• Camillie84

TS: D är en tjej som jag träffat hät på FL som kommer, min sambo hade inte heller träffat hennes sambo, jag hade träffat honom och hon hade träffat min sambo...
    Så vi bjöd över dem på middag för en månad sen och det var hur trevligt som helst.
    Det skadar inte att fråga i alla fall Dom blir säkert bara glada att ni frågar, det skulle jag ha blivit.

• timberhochmandie

När jag var gravid ville jag inte gå på nån vanlig nyårsfest utan bjöd in oss till mina föräldrar. Middag och fyrverkeri och grejer. I år har vi inga planer, så det blir nog bara lilla familjen här hemma. Eller så ringer vi mina föräldrar och kanske svärmor eller så och hör om de vill komma o äta middag. Stilla och lugnt!

Svar på tråden Vi har inga att fira nyår med! Hur firar ni andra?