• Tjimtjom

3 år, för liten för loftsäng?

Känner mig lite delad, Nadinas rum är rätt litet i förhållande till storleken på hennes saker o hon skulle behöva mer golvyta för att få plast ordentligt där inne, därför skulle det ju vara bra med en loftsäng men samtidigt känns det lite läskigt att ha henne i en så hög säng. Hon sover redan nu i en rätt så hög säng, Kura från IKEA ca 130 cm hög, o hon klarar av att klättra på stegar utan problem men ändå. Är en 3-åring för liten för loft säng tror ni?

• Svar på tråden 3 år, för liten för loftsäng?
  • limmelime

nej det tror jag inte. inte om hon är van vid att sova en bit ovanför marken så att säga.
    de e ju den där första höga sängen man e orolig för: "tänk om hon glömmer bort sig o kliver rakt ut mitt i natten"...
    men hon e ju redan van.
    det går säkert jättebra.
    lägg en madrass på golvet nedanför i början som säkerhet (mamma-säkerhet kanske mest då )

• Tjimtjom

limmelime: Mmm får väl göra det...Lindrar väl lite om hon skulle ramla.

• Singoalla

Vår treåring fick en loftsäng för att få plats med lillasyster i rummet också.

Nu "byggde" vi iofs en egen, tog hans vanliga Vikare-säng från IKEA och ställde ovanpå två st Billybokhyllor., den blev då lite lägre än de vanliga standardloftsängarna samt att vi kunde få in den sängen på kortväggen, det hade inte gått med en vanlig 2 m säng.

Vi köpte sedan ett brett inte-tippa-över-kanten skydd på Barnens hus/Babyland el vilken det nu var

Detr funkar finfint

• Scraptroll

ts: när fick din dotter Kura sängen? har själv en dotter på snart2 år o jag är jätte sugen på att köpa Kura åt henne

• Tjimtjom

Singoalla: Vi tänkte åxå bygga egen. Den kommer vara lite bredare med ett "sängbord" som kommer gå längs ena långsidan så kommer det vara ett hus under där hon kan ha docksakerna, spisen, sängen, skötbordet o sånt + ett litet bord o stolar.

Leena: Hon var nog strax över 2. Från början var den vänd så att det var låg. Nackdelen är att det inte finns kantskydd som hör till men det går att köpa på barnvagnsaffären eller om man bygger själv, det gjorde vi

• CAF

Mina pojkar har våningsäng o min pojk som sover uppe är 4 i mars. Den e ganska låg ändå för o vara våningsäng den e 155 hög.

• misschili

Vi har också loftsäng till vår 3-åring. Funkar hur bra som helst. finns bild i mitt galleri  om nån vill se , under "barnen".

Svar på tråden 3 år, för liten för loftsäng?