• Anonym (gravid)

vattnet har gått!

Vattnet har precis gått, fast har inga värkar
    hoppas de kommer för vill inte bli igångsatt, vet inte varför är väl för att jag inte vill ligga på sjukhuset förlänge.
    nu tänkte jag fråga, när erat vatten gick? kände ni fosterrörelser då??
    Har haft lite förvärkar i 2 dagar men i natt har jag inte kännt nått o så helt plötsligt i morse så gick vattnet.
    Är beräknad till den 15 jan så tänkte att den hade lugnat ner sig men verkar inte så ändå

• Svar på tråden vattnet har gått!
  • Anonym

Mina värkar kom igång samtidigt som vattenavgången andra gången. Första gången kom vattnet efter värkarna. Rekommendationen när vattnet gått är att ringa in till KK. De vill säkert undersöka för att se om det verkligen är vattenavgång osv. Om det inte sätter igång av sig självt kan en igångsättning bli aktuellt inom 2 dygn (det skiljer sig lite från landsting till landsting så kolla upp det). En igångsättning kan gå fort, men den kan lika gärna ta jättelång tid, det vet man ju aldrig innan. Men eftersom infektionskänsligheten ökar efter vattnet gått är det viktigt att ha koll på det! Jag har inte tänkt så mycket på fosterrörelser när vattnet gått.
    Vet du om din bebis är fixerad. Om inte måste man åka in med en gång.
    Lycka till!

• Anonym (gravid)

jag ringde Förlossnigen direkt när jag märkte att vattnet gått, skulle vänta till klockan 8 o ringa Obstetriska mottagningen för kontroll eftersom jag inte hade några värkar.
    Hur mycket vatten finns där inne egentligen
    tycker det aldrig tar slut

• Anonym

vad spännande???hoppas allt går bra!!!

• Mor till Ella

det är olika från olika sjukhus om man blir igångsat efter 2 eller 3 dygn efter att vattnet gått.

• Anonym (gravid)

Vart bor su någonstans? tänkte om det var 2 dagar man fick vänta med igångsättning här med..

• Anonym (gravid)

men det är aldrig mer än 3 dygn?

• grabbmamman linda

Mitt vatten gick vid niotiden på morgonen, o värkarna satte igång vid fyra tiden på eftermiddagen! Nu har du en häftig "grejj" framöver!!

Lycka till!!

• AngelicaLj

Mitt vatten gick på lördagen den fjärde och Alva föddes den 8:onde

• grabbmamman linda

Jo, Viggo var lika aktiv i magen som innan.. han sparkade tom när han va på väg ut! Men det är nog jätteolika.

• Anonym (gravid)

Hoppas jag kommer igång av mig själv.
    sen blir man väl hatat resten av livet om den föds innan januari

Svar på tråden vattnet har gått!