• Lillskruttan

Sova med snuttefilt över ansiktet

Min ena lilltjej har kommit på att hon vill sova med snuttefilten över ansiktet...jag tycker att det ser så läskigt ut, rädd att hon inte ska få luft. Finns det fler som har bebisar som gillar att ha något över ansiktet när de ska sova? Behöver jag oroa mig? Hon liksom kopplar av på ett annat sätt när den ligger där.

Mamma till Embla 040721 och tvillingarna Myra & Lova 060821
  • Svar på tråden Sova med snuttefilt över ansiktet
  • FaithHeavenly

Nej då, min son har gjort det sen tiiidiga dagar. Det går bra, så länge bebisen är kapabel att pilla undan den om den stör.

Kvinnan är mannens ära (bibeln)
  • S vali s

Min tjej är numera 15mån och har sen hon var runt 3mån alltid somnat med snutte dragen över ansiktet, snuttefilten ligger ju inte tätt på ansiktet så jag har inte oroat mig att hon inte skulle få tillräckligt med luft.

Den late får brått när det blir kväll
  • mamman Linda

Alla mina tre ungar har velat ha snutten över ansiktet när dom sover! tror att det är jättevanligt!

Alva, Walter och Leos mamma
  • MrsXanadu

Min lilla emelina har gjort så sen hon föddes mer eller mindre. Ingen fara med det. Hon villé till och med ha sin filt i sommras när hon låg i vagnen och hela hon skulle vara under filten. Kan då tillägga att hennes snutte är en stor fleecefilt-

• Li79

Min pojk blir jätte arg om man lägger något över ansiktet. Men har två väninnor och deras barn somnar nästan alltid med snuttefilten över ansiktet, tror att det är ganska vanligt!

• Moffsan

Min son kommer bäst till ro om han har något över ansiktet, iaf när han ska sova på dagarna, på natten behövs de ej. Tyckte oxå de såg läskigt ut i början men insåg att han faktiskt fick luft där under! Nu e de bara mor- o farföräldrarna som tycker de ser läskigt ut hehe...

• Löööv

Risken för PSD ökar tyvärr men det verkar ju som om många barn vill ha det så och lever fortfarande .

Jag tänkte på koldioxidförgiftningen..kan inte vara bra att andas in för mycket utandningsluft. Då sjunker syresättningen. Och risken för PSD ökar.

• Annas baby
    Löööv skrev 2006-12-28 14:07:28 följande:
    Risken för PSD ökar tyvärr men det verkar ju som om många barn vill ha det så och lever fortfarande.Jag tänkte på koldioxidförgiftningen..kan inte vara bra att andas in för mycket utandningsluft. Då sjunker syresättningen. Och risken för PSD ökar.
    Läskigt!!!
  • Löööv

Men glöm inte att det finns många barn som alltid sovit så och lever än .

• Ametrin

Min bebis älskar oxå snuttefilten, tror inte det är någon större fara att sova så, man kan ju inte oroa sig för allt..
    En gång sov hon på sidan i vagnen med filten mot ansiktet, då kom det en tant och körde ner handen i vagnen o försökte ta bort filten. Som tur var hann jag stoppa henne innan bebisen vaknade. Annars hade nog både jag o lillan skrikit högt åt tanten!

Svar på tråden Sova med snuttefilt över ansiktet