• 1991

Lockigt hår - lugg!?

Jag ska klippa mig snart hade jag tänkt och är så trött på mitt hår. Ser alltid likadan ut ju..

Har funderat på någon form av snelugg, men eftersom jag har väldigt lockigt hår vet jag inte om jag vågar.. vad tycker ni?
    Har en kompis som även hon har lockigt, hon passade fint med snelugg och den höll sig liksom rak.
    Haft vanlig lugg 2 ggr förut som jag klippte själv, och det var inte speciellt snyggt.. den krullade sig åt alla håll och ville inte se ut som jag ville.

Vågar jag tro? Kanske kan satsa på en lite längre snelugg så kanske den håller sig "tam".
    Eller vad kan man annars göra? Har redan klippt håret i etapp-klippning sedan förut, men det syns ju inte.. :P

• Svar på tråden Lockigt hår - lugg!?
  • Riceandpeas

Min kompis som har väldigt lockigt hår har rakpermanentat sin lugg. Faktiskt väldigt snyggt! Och lättare att sköta om efter vad jag förstått.

• 1991

Det låter ju som en bra idé
    Är det billigare att rakpermanenta endast luggen mot för vad det är om man skulle göra hela? Borde ju vara det tycker man ju..

• 1991

Btw, förstör inte rakpermanentning håret väldigt mycket?

• bizzy

köp en plattong och platta luggen, det gor ju snabbt och blir spikrakt. do behöver du inte slösa so mkt pengar och kan ta vilken lugg du vill =)

• 1991

bizzy

Det vill jag inte, orkar inte krångla varje dag.. hehe.
    Har läst mig till något som heter "Matrix opti. smooth" som ska göra håret rakt.. borde även det vara billigare om jag bara ska göra luggen, det stod ju att det är dyrare ju längre håret är.

• Riceandpeas

Vet inte hur mycket det kostar men borde ju va rätt billigt med bara luggen. Har själv en plattång som jag använder till min lugg även om mitt hår inte är särskilt lockigt. Funkar bra men lite tråkigt att alltid behöva fixa med det på morgonen.

• 1991

NeasMamma

Det låter toppen :) Kan man gå till en vanlig frissör då?
    Läst på vissa ställen att man ska till något som heter en "matrix frissör" och det låter bara konstigt..
    Aldrig hörttalasom..

Har du någon aning om vad det skulle kosta att göra endast luggen med opti smooth?

Svar på tråden Lockigt hår - lugg!?