Volgasvamp
När jag var liten hade min mormor en volgasvamp i en glasburk. Hon gav den te och vatten. Svampen producerade något som var svagt aloholhaltigt och smakade som pommac. Är det någon som vet något om den?
När jag var liten hade min mormor en volgasvamp i en glasburk. Hon gav den te och vatten. Svampen producerade något som var svagt aloholhaltigt och smakade som pommac. Är det någon som vet något om den?
Ingen som har hört talas om den?
Försöker igen! Ingen som har hört talas om den?
Jag hade en volga svamp när jag var liten,men den skulla "dela"på sig så man skule ge den andra delen till en polare.Man matade den med te och jag skulle aldrig i livet ha druckit det den producerade.Det stank ättika.Kanske inte samma svamp?
Låter som en Volgasvamp! Fast man skulle inte dricka vattnet om de stått så länge att de blivit "ättika". Det skulle bara vara som en svag dryck. Jag fick en bit av min mormor och jag lät vattnet stå för länge och det stank minns jag. Vet du något mer om den? Jag undrar vad det var för konstigt.
http://.passagen.se/d3220/halsodryck.htm
tusan,länken funkade inte men prova att googla.jag hittade massor om den på den svampen på passagen.