• Skogsstjärnan

Asiatisk oxfilé till Nyår!

Tänkte pröva detta recept till nyår:
    www.recepten.se/recept/asiatisk_oxfile.html

Vad tror ni? Kan man ha hasselpackpotatis eller potatisgratäng till istället för rotsakspytt? Vad skulle ni göra?

Förstod jag receptet rätt då man kan göra allt färdigt i förväg och bara steka köttet färdigt i ugnen strax före servering, pensla chutneyn över, värma såsen och sen är det klart! Lät ju lite lyxigt att man kan göra såsen på dagen och ytsteka köttet så man inte behöver stressa i sista minuten.

Var hittar man mango chutney? Har tänkt ha det flera gånger men hittar det inte. Skall det inte vara där man hittar typ sambal oelek, uncle bens alla grejer osv.? Kan tillägga att jag bor i en liiiiten stad

• Svar på tråden Asiatisk oxfilé till Nyår!
  • lovande

mango chutney hittar du i nästan vilken butik som helst (fråga vart dom har det, tycker att alla butiker har det olika, men har ni sambal oelek så måste ni har mango chutney).. Gott! Allt låter underbart gott och du kan säkert ha båda potatisgratäng, ungsbakade halvor eller vad som till.
    Hoppas det smakar lika gott som det låter!

• Skogsstjärnan

Tack Lovande! Men ahhh jag har letat i tre butiker och hittar det inte Jag TYCKER ju att det boooorde finnas!

• Emma77

Hej tjejen!!
    Den där ska jag också göra tror jag! Låter ju sååå gott!!
    Köpte 3 kg oxfilé idag, hade tänkt köra kallskuret med rödvinssås men det där med potatisgratäng lutar det åt!!

Har du hittat chutneyn?!?! Står vid HP-såser och sweet chili-såsen i vår affär här!
    KRAM EMMA!

Olivia & Johan - är mina stjärnor!!
  • Dino78

Tänk bara på att mango chutney finns i en miljon olika smaker! Det finns sweet and fruity, hot and sweet, bengal och gud vet allt. Men den brukar stå där det finns soja och sånt väl?

DIF i själ och hjärta
  • Hannajo

I vår affär finns mango chutney nära soya, vinäger, oliv- och andra oljor. Tror det är så pass vanligt att det även finns i små affärer.

• Skogsstjärnan

Har letat som en galning, tro mig Men ska åka till grannstaden (som också den är yttepytte egentligen men större än vår) och storhandla imorgon. Så då banne mig SKA jag hitta den

Dino 78: Vad skulle du rekommendera till detta recept då?

Svar på tråden Asiatisk oxfilé till Nyår!