Järntabletter
hur lång tid tar det innan järntabletterna börjar verka? Är så trött så trött och känner att jag måste va pigg och ta hand om min dotter.
hur lång tid tar det innan järntabletterna börjar verka? Är så trött så trött och känner att jag måste va pigg och ta hand om min dotter.
Hej!
Det tar några veckor efter du börjat med jårntabletter. Äter själv järntabletter, började för ca 4 veckor sedan men känner stor skillnad nu ialla fall. Ha det bra.
okej, jag får väl knapra på.. men får man äta fler än 1 tablett per dag? äter niferex
du får äta mer än en per dag, men börja inte emd för mycket frö då spelar magen dig ett spratt. Vet du vad du har i hB? För du ska ju självklart inte äta för mycket järn heller.
ja man får äta mer en en tablett om dagen, men jag tycker ändå att du ska rådfråga hos läkaren först. jag äter också niferex och jag tycker att dem har hjälpt mig mycket.
Äter också niferex, får bara ta en per dag. Prova att äta mer mat som innehåller järn. Torkade aprikoser tipsade min marnmoska också om.
Jag hade 112 sist jag var där.. men nu känner jag mig tröttare än någonsin..
Okej får väl börja med järnrik mat istället..
Jag blev aldrig bättre med järntabletterna. Men i mitt fall visade det sig att det var inte järnbrist jag var tömd på vitamin B12 och folsyra. Så då fick jag ta det istället. Åt b12 och folacin med lilltjejen och behhövde aldrig järntillskott alls.
det står i brutsanvisningen att om man har uttalad järnbrist så kan man få ta 2 till 3 kapslar om dagen i början av behandlingen.
men hur lågt ska man ha för att det ska kallas järnbrist?