• lillam75

Bästa vällingflaskan?

Har en MAM ultiventflaska, stor, som jag försökt blanda välling i, men jag är nog inte smart nog... Det fastnar vällingpulver i nappen som var svårt att få bort. Kom senare på att jag har fel napp på så vi ska byta, men vill kolla om ultivent är en bra vällingflaska eller om vi ska skaffa en annan flaska.

Vår son vill inte alls ta flaskan varken med bröstmjölk eller vatten, men vi vill gärna att han ska börja dricka välling och vill gärna ha tips för att lösa detta problem med.

God fortsättning på er alla!

• Svar på tråden Bästa vällingflaskan?
  • Lina66

Jag tycker ultiventen är bra. Men jag brukar blanda vällingen i en annan flaska för att sen hälla över i ultiventen. Man ska inte rysta den flskan eftersom det då kan komma luft i membranet i  botten på den.
    Prova så så kommer det nog gå fint!

Kira mitt hjärta, mitt allt
  • Skogsgrön

Har med MAM. Jag rör med en lång plastsked först, sätter sen på korken och skakar. Alt, skaka lite försiktigt först så pulvret blir lite blött innan du skakar upp det i korken.

Vi har även testat Ekkska och Dr Brown. Dr Brown älskade sonen. Bra, tunn napp som påminner om bröst, antikolik och hela medivippen. Dock jobbig att rengöra. Så när han blev större körde vi ett race och lärde honom MAM istället, vilket tog lite tid. (Hade inte rätt storlek till välling och det dröjde innan jag hitta den, annars hade vi kört vidare på Dr Brown.)

• mammatillpojkar

jag har fortfarande ultivent till min son som är 16 månader och jag ÄLSKAR den, mest för att den har sån bred hals (det va anledningen till att jag köpte den)

• Neline

Jag har haft Avent till min, och den funkar bra!!

Sanna 051122** Lillebror 0702??
Svar på tråden Bästa vällingflaskan?