Vakuumförpackad krabba
Hej!
Tänkte bara kolla: Kokt krabba är ju ok. Är det ok även om den är vakuumförpackad (går inte ut förrän 14 jan). Dessutom står det på den att den är pastöriserad.
Är det ok att äta?
Hej!
Tänkte bara kolla: Kokt krabba är ju ok. Är det ok även om den är vakuumförpackad (går inte ut förrän 14 jan). Dessutom står det på den att den är pastöriserad.
Är det ok att äta?
Ja det tror jag alldeles säkert! Ska nog inte vara nåt problem. Den e ju kokt den med
Ja, har ju dessutom redan ätit den. Men man blir ju nojjig eftersom det talas mycket om hur saker hanteras & hur de förpackas.
Tack för ditt svar!
Ja jag förstår det.. Det är så mycket å hålla reda på så det är inte klokt!
Men jag bara ääälskar skaldjur, så jag e glad att jag får frossa i det
Samma här! Skulle kunna leva på räkor & krabba
.
Om möjligt försök undvika vacuumpackat (enligt slv).
Själv äter jag vacuumpackad smörgåspålågg osv, fick reda på att man inte skulle göra det förrän ett par veckor innan förlossningen med 2:an så då känns det som att man liksom kan fortsätta ![]()
Me too! Å kräftor oxå
Ofta köper jag bara krabbklor å mumsar!!
Ok, trodde det bara gällde just chark-varor som korv och köttprodukter. Det står bara för fisk att man ska undvika gravat & rökt som är vakuumförpackat.
Får kanske fråga slv. Det går ju att ringa till dem. Gillar krabba så mycket att jag inte vill avstå
.
Tack för hjälpen!
Hittade en gammal tråd där det stod att vakuumförpackad krabba hade varit en av de senaste orsakerna till listerios... Var för står det inget om det på slvs hemsida då kan man ju undra?
Det var ju inte så kul... Då ska man ha ångest ett tag framöver *suck*.
Nej det ska du inte ha!! Tänk va våra föräldrar har stoppat i sig! Å vi lever å mår bra fortfarnade
Tänk inte så, du får flytta ner till göteborg
Då kan du äta färsk krabba NÄSTAN jämt
(Om du inte redan bor här..)
Mums vad sugen jag blir på krabba nu!!!!
Ha ha ha! Ja jag har oxå lite krabb-abstinens nu
Ja, det får jag kanske göra
. Har tappat lusten att äta krabba nu... Det är bara så typsikt när man tänker sig för så noga & ändå blir det fel. Blir bara så ledsen...
Vad är det i krabban man kan äta förutom klorna? Jag älskar kräftor, räkor, hummer men har inte riktigt kommit underfund med krabba. Det ser så konstigt ut när man öppnar "locket"
Ja,nästan allt!! Utom "gällarna" hm...tänk om man haft en här nu..
Bebisdrömmar: Intressant att vakuumpackad krabba varit orsak till listerios. Ställde just frågan angående vakuumpackad krabba till SLV i somras och de sa att det var OK.
Bebisdrömmar: Med tanke på den röra som råder kring kostråd och att alla har olika uppfattning om vad som är ok och inte har jag bestämt mig för att jag litar på SLV, och sedan får andra göra som de vill. Annars skulle man ju inte kunna äta något knappt
. Så var inte orolig för din krabba. Den är ju dessutom uppäten så det blir ju inte bättre för att du oroar dig...