Gå ut med ett sjukt barn? Hur gör du?
En febrig tvååring med förkylning. Sitta nerbäddad i vagn. Promenad i en halvtimma i 2 plusgrader.
Gör det infektionen värre? ELler kan det rent av vara bra med lite luft? Hur gör du?
En febrig tvååring med förkylning. Sitta nerbäddad i vagn. Promenad i en halvtimma i 2 plusgrader.
Gör det infektionen värre? ELler kan det rent av vara bra med lite luft? Hur gör du?
Frisk luft har väl ingen dött av??
Tror tvärtpm at det bara är bra att komma ut!!
det beror väl lite på allmäntillståndet o hur hög febern är...
frisk luft dör man inte av - tvärtom kan man bli piggare av det o känna sig lite bättre.
Men som sagt - beror nog på allmäntillståndet.. ett barn som bara gnäller, piper, gråter o uppenbart har hög feber skulle jag inte gå ut en meter med...
är man däremot lite snorig o hostig - är något mer varm än vanligt o orkar vara uppe så skulle jag absolut gå ut en stund!
Är h*n bara pigg nog att vilja sitta i vagnen så är det ju ingen fara!
Jag stannar alltid hemme med mina barn ialla fall när dem har feber....Men det är väl ingen fara o gå ut..men jag skulle inte göra det med ett febrigt barn...Man vet ju själv hur trött o hängig man blir när man har feber....Bäst att låta dem ligga hemma i sängen eller soffan....
Jag tror inte det blir värre , tror som du sa att det är bra med luft...Jag har varit ute o gått när han har varit sjukare än så!!!
Att vila/sova i en vagn utomhus när man har feber är bara bra. Barnet behöver vila och om det sker utomhus eller inomhus har mindre betydelse. Huvudsaken är att det är lungn och ro!
Tvärtom är det bra att komma ut. Slemhinnorna sväller av lite i den kyliga luften.
Min tjej som nu har ganska hög feber, 39, är hur pigg som helst. Men jag vet inte om jag vågar gå ut en promenad med henne. Det är tredje dagen hon är sjuk.
Vi går ut, med vagnen alltså, hon får bara inte hoppa ur och leka.
Det värsta med febern är ju att man klär på barnet rejält för att man är rädd att hon ska frysa. Och så kanske febern stiger ännu mer...
Man ska inte klä på febriga barn extra, snarare tvärtom! Gälle även inomhus!
Nej inne ser jag till att hon är varm om fötterna. Sen har hon bara en tunn pyjamas.