• Anonym

Svettas mellan benen

Jag skäms så...

Är jag den enda som svettas så mycket mellan benen att jag måste tänka på vilka byxor jag har på mig?
    Värst är det på jobbet då det kan bli svettigt ibland och vi har arbetskläder, och ibland går det igenom. Vad ska jag göra? Det är jättepinsamt! Jag kan inte ha andra byxor på mig heller eftersom arbetsbyxorna är i just den färgen. Mår så dåligt över detta..

• Svar på tråden Svettas mellan benen
  • mumma

PÅ apoteket finns ngt som heter absolut torr, den vet jag kompisar som använder på flera ställen, än under armarna.(syrran har den på händerna för att slippa handsvett)
    Själv har jag aldrig använt den men det kan kanske vara värt ett försök.

• Anova

Använd INTE Absolut Torr mellan benen..
    Var noga med hygien, använd bara bomullstrosor och byt ofta.

• Västeråstjej

Ja, svetten rinner om mig med, särskilt på jobbet! Bara att byta flera ggr om dagen.

• Anonym

bomullstrosor använder jag, och hygienen tycker jag också att jag sköter.

Det är inte flytningar, utan SVETT.

• Anonym

Jag vet.. har samma problem som du!! Jätte jobbigt,, jag har faktiskt testa Absolu torr, men jag tig inte så mkt då jag inte vågade,, hjälpte inte då iaf... jag vet faktiskt inte vad man ska göra,,, men ja lider me dig,

• Anonym

Vad skönt att höra att man inte är ensam. Jag vågar inte testa absolut torr i underlivet, tror inte det är så bra för slemhinnorna om det skulle råka hamna där.
    Jag har testat det under armarna och fy vad det kliade!

Jag vet inte vad jag ska göra på jobbet bara, det värsta är att det är mycket folk runt mig och jag är så rädd att det ska synas.

• turia

ifall det e mycket folk så kan du inte gärna sitta o bresa som mitt förslag var- för det kan bli tätt med benen ihop ...
    O strumpbyxor e rena rama svettbomben

• Venla

Hej!
    Jag svettas också. Har märkt att det är stor skillnad på vad för material man sitter. Plast och läder är värst. I bland känns det som om man skulle ha kissat ner sig.... Jag kan inte ha samma byxor två gånger.... De måste alltid tvättas efter en gång, känns ofrächt annars.

När det gäller absolut torr skall man nog inte sätta den i närheten av underlivet. Jag använde förr absolut torr under armarna. Första gången så hjälpte det inte, man behöver använda det ett par gånger först. I dag använder jag endast absolut torr om det är något riktigt speciellt. Annars behöver jag inte för jag är helt torr under armarna ändå. Kanske därför jag svettas mer i den nedre regionen. Om man täpper till svettkörtlar på ett ställe så flyttar man svettningen till ett annat ställe. För samma svett skall ut ändå.

• Gulletuss

Jag svettas också mycket. Överallt tycker jag. Men även mellan benen. Det syns oftast inte på mina byxor, men däremot om jag har suttit ner på plast- eller lädermaterial. Då blir där en ångande svettfläck kvar. Inte trevligt alls!

• Storm07

Ibland händer det att jag blir varm och svettig även där. Jag brukar använda lite deodorant i ljumskarna (alltså inte direktmellan benen) när jag vet med mig att jag kommer att ha en lång dag instängd i varma kläder. Det funkar faktiskt rätt ok, har du provat det?

• Tintomara

Ett tips är att använda puder t ex Dialons kroppspuder. Det hjälper!

Svar på tråden Svettas mellan benen