• Make Vimma

    o herre gud!

    ja vad kan man göra för att behaga sin gravida fru. Har provat allt men för det mesta så gör man allt fel någon som känner igen detta. Har just fått en utskällning för att jag läser för lite om graviditeten men för h-v man blir ju bara rädd av det man läser. Jag vill ej veta för mycket innan födseln sätter enbart griller i huvudet på mig! :). Men men jag älskar min fru men hon är en plåga bara 6 veckor kvar nu!!!!!!!!!

  • Svar på tråden o herre gud!
  • Tvillingfarsa

    Håll ut.

    Min sambo blev rätt skum av och till också under vår graviditet.


    -V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • Planet Bob

    Hehe, jag vet hur det är. Min sambo ansåg att jag läste på för dåligt om allt också.

    Det som går att göra det är att skumma lite lätt i vad som står i böckerna, lyssna på ad hon vet om förlossningen. Sen tar du upp vissa delar antingen om hon frågar eller bara om du drar en paralell till något som har med graviditet/förlossning att göra.
    På så sätt så märker hon att du har läst på en del.

    Alltså, ta några punkter som du lär dig och stila med dem. Det funkade för mig!

    Lycka till!

  • Råger

    Det spelar ingen roll vad vi gör eller vad vi säger, vi har gjort vårt jobb, och nu skall vi få betala för det i 9mån:))

    Skämt o sido, min sambo har varit för jävlig imellanåt, ett tag så tänkte jag att efter denna graviditeten ( vår första ) så blir det inga fler barn trots att vi talat om det, jag orkar inte med hennes humör en gång till tänkte jag. fast nu skall barnet komma när som helst, hon har lugnat ner sig en hel del, och dom där känslorna om hennes humör är som bortblåsta.

  • Mikkel räv

    Det är "bara" hormoner! Oj, oj, vilket skäll jag fick när jag åt "fel" grapefrukt en gång (!) och hur många tårar och gräl det varit under båda graviditeterna...
    Din kvinna har det jättejobbigt just nu och en del av ditt pappajobb blir att tillsammans med henne rida ut stormarna. Det är inte dig eller henne det är fel på... Detta går alla i stort sett, igenom under hela eller delar av graviditeten... TRo mig hon lider lika mycket av det som du!
    Lycka till!

  • Svalu

    Dam nummer ett-Knackade bägge mina nyckelben med en köksstol, åkte sen ner för en trapp och bröt lite till (preskriberat nu, det var 25 år sen)
    Dam nummer två-Var ett "jävla svin" i två år...sen gick det över.
    Dam nummer tre-Älskar dig, fem år tillsammans och inte varit oense om något.
    -Olika falla lotterna....

  • PN1959

    Hej.

    "Om mannen kunde föda vartannat barn, skulle risken för befolkningsexplosion på jorden sannolikt kunna elimineras"

    Min hustru hade en del "små" egenheter under graviditeten men varje gång så såg jag det komiska i dessa saker, fick mig ett stort antal goda skratt (ja efter att jag lysnat på hennes "problem" ett antal gånger först) och fick även henne att se det roliga i många av dessa egenheter/problem.
    Kan ju tänka mig att vara höggravid mitt i sommarvärmen samtidigt som det bubblar av hormoner i kroppen inte är nåt man betecknar som det roligaste eller skönaste man varit med om.

    Men om jag ska sammanfatta de 9-månaderna så var det inte egentligen några som helst problem för mig.
    Det enda jag hade problem med var att ju närmare nedkomsten hon kom desto mer hjälplös kände jag mig,ville ju hjälpa och vara med men hur skulle jag göra det viste jag inte riktig,jag kände liksom att jag inte räckte riktigt till.

    Så ni som har sambos/flickvänner/hustrur som blir som förvandlade under graviditeten, försök att se det roliga i deras beteende och berätta detta för dem (när de lugnat ner sig)så ska ni se att även de till slut kan se det roliga i denna tid och alla de problem den för med sig då de inte verkar trivas med sig själva eller deras respektive.

  • HotRodDady

    stormar?.. haha... rena rama dunderorkanerna... usa kan ju slänga sej långt bort nånstans... nä men vadå...

    gräl trams å tjaffs har man ju till å från endå... dock emr om skitsaker nu för tiden..

    men ofta löser de lilla ibland välldans massa... läste nånstans i nån tråd, att frasen "ja Älskling" löser mycke... provade och har ofta kommit undan med livet i behåll...

    så de funkar ganska bra

  • Xerxez

    Som Janne Bylund säger:

    kvinnan: "Måste du andas??!!!"
    mannen: "Ja, jag tror det. Jag provade att låta bli en gång, det blev så jobbigt..."


    Post hoc ergo propter hoc
  • Wipperman

    Men se det så här.
    Din kvinna tok-förändras, det är jobbigt för henne.
    Det du kan göra är att spela med.
    Alltså inte bli ngn mes men undvik konflikter, sänk prestigen.
    Kör sen nåt tungt träningspass för att lugna ner dig.
    Det går över.
    Nu har jag skickat in min blivande fru till sovrummet.
    Och jag tar ensam hand om våra 2.5 veckors tvillingar.
    Det är fränt.
    Har precis blottat ner båda och fått dom att sova
    Jag har kört en del långlopp med bil, 1 timme i tävlingsbil och försöka köra om eller undvika att bli omkörd påminner i sin hysteri ganska mycket om mittenfasen på graviditeten?..

    Med full gas

  • Magnus Anderson

    Haha när jag läser verkar det som om dom mästa har haft mer eller mindre galna gravid tjejer i huset. Bara jag som hade tur då.

    Vorre det inte för att magen växte skulle jag nog inte märkt något att något var på gång, bara den första å en bit in på den andra månaden som hon var lite sur bara det var allt.

Svar på tråden o herre gud!