• Ciccilionaa

Ska bli gudmor! Tips på present/tal/skojjigheter?!

Har fått äran att bli gudmor till en kompis dotter.
    Vilket jag verkligen ser som en stor ära.
    Jag behöver nu tips på presenter? Tal? Andra skojjigheter? Eller tokerier? från gudmor till sin guddotter!

Dopet är om bara ngr veckor så jag har inte alltför mycket tid på mig.

Tacksam för alla förslag.
    C

• Svar på tråden Ska bli gudmor! Tips på present/tal/skojjigheter?!
  • litenkotte

Vi köpte en badrock till vår sons kusin som doppresent. På microdemus.com finns det många fina saker... vi köpte en "amerikansk" badrock med öron och broderade namnet på ryggen... Det vart en mycket uppskattad present

• KarJac

Hej!
    Till min guddotter köpte vi ett vinglas. Tanken är att hon ska få ett nytt glas varje årsdag. Kanske lite trist för henne när hon är liten, men förhoppningsvis uppskattat när hon blir äldre! Andra uppskattade presenter är hand/fotavtryck, smycken mm. EN jättefin dikt du kan skriva i korte:

ETT GUDBARN
    - av Siv Andersson

Att få ett litet gudbarn
    är en gåva och en ära
    - att man är så betrodd
    att stå ett liv så nära.

Man länkas till varandra
    med ett gudomligt band.
    Så själsligt är man nära
    fast man bara ses ibland.

Ett gudbarns liv man följer
    av omtänksamma skäl
    för man har fått till uppgift
    att se till barnets väl.

Och även i det tysta
    finns detta alltid kvar
    - att man känner något särskilt
    för det gudbarn som man har.

Visst är det en ära, jättekul

KarJac har varit snäll i år
  • bomman

Min dotter fick ett äppelträd i dop prestent av sin gudmor. Tycker att det var en vacker tanke samtidigt som lillan själv kan plocka äppel från sitt alldeles egna träd! Nu är det väl inte riktigt säsong för det....

• bomman

Min dotter fick ett äppelträd i dop prestent av sin gudmor. Tycker att det var en vacker tanke samtidigt som lillan själv kan plocka äppel från sitt alldeles egna träd! Nu är det väl inte riktigt säsong för det....

• Lilu

Det bästa du kan ge ditt gudbarn är att finnas till hand för barnet och komma i håg viktiga dagar...och att få ett band som gör att barnet självmant sen ringer till dig om det är något mamma elr pappa inte kan hjälpa till med

Enligt mig då

Älska mig mest när jag förtjänar det minst.....då behöver jag det mest!
  • Gaztongirl

Ett fondsparande, där du kan sätta in en slant vid varje högtid. Som present kan du ge en fin sparbössa och en dikt.

• Ciccilionaa

Tack snälla för alla svar! Bra idéer!

Fler som har idéer?

C

Svar på tråden Ska bli gudmor! Tips på present/tal/skojjigheter?!