• Little T

Boende New York?

Hej!

Jag och mannen tänkte åka till New York 10-14 dagar i sommar. Som titeln säger undrar jag om det är någon som har tips på billigt och bra boende.

Vi behöver inget lyxigt, men det ska kännas fräscht och säkert och ligga hyfsat bra till (man vill ju ägna halva dagarna åt pendling).

Vi har ju hittat ett par hemsidor där hotell/ hostels är listade, men det vore trevligt med en rekomendation från någon som varit på stället själv.

• Svar på tråden Boende New York?
  • tutim

KOmmer inte ihåg mycket men är det en sak jag aldrig glömmer så är det att om ni ska bo på ett YMCA så ta för guds skull ett rum med egen dusch/toa

Fast det gäller nog inte bara ymca utan de flesta ställen, särskilt om man är äckelmagad och mindre förtjust i allmäna duschrum med allehanda typer smygandes omkring.

• Nellee

Vill ni bo inne på Manhattan eller skulle ni kunna ta tåget ett par stationer? Det är väldigt dyrt att bo centralt, ungefär vilken prisklass är ni beredda på?

• Little T

Miss Helena:

Det är klart att vi kan ta tåget ett par stationer... bara det inte känns som att det är "besvärande långt borta", om du förstår vad jag menar...

Vi vill definitivt inte lägga mer än 1000 kr/ natt, hade man kunnat kmma ner mot 600-700 hade det varit jättebra (ännu lägre så klart ännu bättre, men det känns lite väl optimistiskt...).

• Little T

Miss Helena:

Tack så mycket!

Har du bott på något av dem? Känner någon som gjort det?

• Nellee

Nej, men jag har bott i Brooklyn, och nu bor vi där halva året, och halva i Sverige. Jag kan höra runt lite och se om någon kan gå till några och titta hur de ser ut om du vill För nu är vi i Sverige, annars hade jag kunnat göra det själv.

• CarinaB

Bodde på Holiday inn mellan 5:e och 6:e avenyn sist, runt 800 kr natten. Läget var kanon och hotellet var ok, man fick ett normalt rum med dusch. Ingen superstandard men rent

• sweetpea

Big Apple Hostel precid vid Times Square bodde vi på - det var toppen! Vi hade ett dubbelrum med tv och kassaskåp och fria lokalsamtal från telefonen, som de städade varje dag. Dusch och toalett i korridoren, men det var som två vanliga badrum som fyra rum delade på - inga skolduschar eller så. Det kostade nog ungefär 700 kr natten (typ 100 dollar) i oktober förra året.

www.bigapplehostel.comm

• Clarenville

Vi var nyss i New York och vi bodde faktiskt på flygplatsen, Newark International. Vi bodde på Ramada Inn ett fyrstjärningt jättefint hotell, betalade 3000:- för fem nätter i dubbelrum, tog lite drygt en halvtimme att åka tåg in till Manhattan. Vi var jättenöjda!

• Nellee

Många bra tips. Ring runt och hör med dem. Om du inte hittar något hör av dig så knatar vi Brooklyn runt

• Mar1lyn

vi har bokat vandrarhem i Williamsburg, 10 minuters tunnelbaneresa från manhattan. Vi åker dit en vecka i mars och letade massor tills vi hittade detta. Då kan man ju laga mat själv och det ser väldigt fräscht ut. Det kändes bättre att spara in pengarna för boendet o pendla in lite istället och använda pengarna till nöjen!

www.loftstel.com

här har du lite reviews
    www.hostelbookers.com/hostels/usa/new-york-city/12980/reviews/

• Bergtuvan

Har ett superbra tips!! Leo´s House. Rekommenderar det varmt, det ligger perfekt, tar ca 5-10 minuters promenad att komma till tex Time Square. Billigt är det också, ca 700 per natt om jag minns rätt för ett dubbelrum med toalett, dusch i korridoren. Vi har bott där vid två tillfällen och är supernöjda. Ingen lyx precis och det är rätt gammalt men alltid städat och rent. städning av rum varje dag och trevlig personal. Men det bästa är nog att det ligger mitt på Manhattan, bara att gå ut så har man allt i närheten. Skriv till min inbox om du vill ha telefonnummer osv.

Svar på tråden Boende New York?