Ta bort nagellack?
Är det farligt att inandas nagellackremover?
Är det farligt att inandas nagellackremover?
ja det tror jag till o med står på flaskan, men det rår på lite vilken remover du har...
Aceton är av kemikalieinspektionen satt i klass sv. 1, vilket innebär att ämnet ämnet är klassificerat som måttligt hälsoskadligt. Aceton är mycket brandfarligt, Har en uttorkande effekt på huden. Det kan vara farligt vid inandning efter ofta upprepad exponering. Inandning av aceton kan påverka nervsystemet med symptom som t.ex. yrsel. Aceton får ej förekomma i avloppsvatten i högre halter 100 ppm. Aceton finns också med på en lista bland ämnen som kan användas vid framställning av knark.
Hittat här: www.komvux.bollnas.se/users/b/bas9802/baskemikalier/aceton.html
Nuförtiden är väl de flesta remover utan aceton?
inte för att det kanske är speciellt bra ändå men...
det jag tänkte pårår ju på vilken sort du har, fast jag tror nog att det inte är det mest hälosamma man kan dra i sig... det ska ju dock lösa upp nagellack och då borde det lösa upp slemhinnor och hjärna med vid större förtäring???
Attityde:
Fast TS frågade väl inte om förtäring...??
Jag tog bort nagellack, men removern ska vara utan aceton. Man kanske rent av ska låta bli att måla naglarna under graviditeten?
Blir orolig att babyn tog skada av att jag andades in lite när jag tog bort nagellacket? Någon som tagit bort naggellack under graviditeten som kan lugna mig?
Jag hade alltid nagellack på mig under graviditeten o tror absolut inte att bebisen tar skada av det!
Oroa dig inte du! ![]()
Nja menade inandning! men men, tror inte att bebis tar skada av att man tar bort nagel lacket, jag hade målade naglar under hela min graviditet, men man sk anog inte fundera på att sniffa det i större mängd ;)
Det är nog ingen fara, jag målar och tar bort lack jag me och tror inte det är nån fara om man inte sniffar på riktigt. *hehe*
Hoppas verkligen inte att det är någon fara för jag målar och tar bort ganska ofta. :)
Använder dock remover utan Aceton.