• Animon

    Vilka böcker gillar era barn?

    Har en 3 åring och en 1,5 åring särskilt 3 åringen älskar att läsa böcker!! Vore roligt att höra vilka böcker era småttingar gillar och få lite tips, man tröttnar ju lätt på att läsa samma böcker om och om igen:). Min lilla tjejs favoriter just nu är:"Gittan och älgbrorsorna", "askungen" och "popcorn och rufs"

  • Svar på tråden Vilka böcker gillar era barn?
  • Dino78

    Min tjej på snart 1½ älskar Alfons Åberg. Verkligen tokälskar dom böckerna! Har 6 st coh dom ska läsas 10 gånger om dagen!
    Sen är Nalle Puh, Bamse och allt av INger och Lasse Sandberg stora favoriter! Speciellt Pulvret av de sistnömnda


    DIF i själ och hjärta
  • KarJac

    Min 3½-åring gillar sina barnkammarböcker, mest den silvriga med bara sånger i. Sedan gillar han en faktabok om dinosaurier, han gillar alla konstiga namn .


    KarJac har varit snäll i år
  • Sanber

    Här är en 1 åring som oxå TOTAL älskar Alfons åberg. både i bok och film1!


    Mamma Till Underbara Casper alias Cappe Cappelito!
  • Mysanpysan

    Min son på snart 6 år har akktid älskat Kråke böckerna.
    Min dotter på snart 2 år älskar böcker med bilar och sedan med princessor.

  • Animon

    Ja alfonsböckerna har verkligen varit populära här hemma också, dom är dock väldigt sönderlästa nu tyvär *ler*,men funderar på att köpa på mig några nya.

  • malachis mamma

    Vi läser Mamma Mu, jag och min 2,5 åring. och en bok som heter massor av monster. Det är han superförjust i

    Kan också rekommendera Bajsboken... riktigt underhållande

  • Animon

    malachis mamma, Boken massor av monster lät som en bok som min tjej skulle gilla, hon är väldigt farsinerad av spöken och monster just nu, vet du vem somn skrivit boken?

  • malachis mamma

    hmmm.... det är en gammal bok som jag hade som liten. kan ta reda på det!

  • malachis mamma

    har kollat på både bokus och akademibokhandeln men hittar den inte. synd för den är fantastisk. jag kan kolla vad författaren heter och svara i morgon .. eller ikväll...

  • Moomin

    Min 17-månader gamla son älskar "Sagan om den lilla lilla gumman" av Elsa Beskow. Den läser vi 10 gånger varje kväll. 
    Sen gillar han Kattresan av Ivar Arosenius och Max-böckerna (Max potta, Max lampa osv..)

    Hans finska Muminbok med tjocka sidor och en massa luckor man kan öppna är också populär. Och Barbapapa så klart


    Att säga att man är en demokratisk kommunist är som att hävda att man är en gravid oskuld.
  • Åsa Ystad

    "Mamma Mu får ett sår" till 3-åringen och "Knacka på" till 1½- åringen.

  • Animon

    malachis mamma, Ja det vore jättesnällt!!

    Min 1,5 åring är inte alls så faschinerad av böcker som lilltjejen varit. försöker alla möjliga typer av böcker men han lyssnar i en minut sen sticker han i väg på annat, trist.

  • malachis mamma

    Animon-

    Författare: Mayer, Mercer
    Titel: Massor av monster / Mercer Mayer ; svensk text: Britt G. Hallqvist
    Originaltitel: One monster after another

    här är namnet på författaren och orginaltiteln. Kanske finns den på bibblan?!

  • Animon

    malachis mamma,

    Tusen tack!!

    tack alla övriga för massa bra boktips!!nu blir det till att handla böcker:)

  • bokslukare

    I appen boksnok finns topplistor på de mest lästa barnböckerna, de brukar vi kolla på för att hitta nya favoriter! Boksnok har massor av bra böcker i sin app som man kan läsa och lyssna på! :) 

Svar på tråden Vilka böcker gillar era barn?