• eisa

Som man bäddar får man ligga?

Idiotordspråk
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Som man bäddar får man ligga?
  • CeeJay

I många fall är det faktiskt ett ganska bra ordspråk, men sämre i vissa lägen

• Oliwa

Jag gillar varianten bättre:

"Den man ligger med får bädda"

Det har ALLTID stämt på mig, till skillnad från skitorginalet som är mästrande och dömande!

• Dollars matte

"Den man ligger med får bädda" heter det väl??

• Dollars matte

Oliwa: samma tanke...!

• Äppellunden

samma sak att säga "vad var det jag sa".. på nått vis.. gilalr det inte, men gillar er modifierade variant... fast det stämmer inte här hemma

• Oliwa

Dollars matte: Japp!

Fast i dag.. *tittar efter*.. verkar det som om den man ligger med har vägrat bädda. Fyyy fan alltså.

• Y O D A

ett ordspråk som någon självgod "skyll dig själv" människa kommit på
    Ser rött när någon kläcker ur sig det

föredrar andra varianten som Oliwa o Dollar skrivit; den man ligger med får bädda..

"Det är naturligt att dumbommarna är i majoritet i riksdagen: de är i majoritet i folket"//H Söderberg
  • gogroda

Inte nå bra ordspråk tycker jag. Gillar mera: Som man raggar får man ligga ...=)

• sakoline

MiisPiss: :)

Inte mitt favoritordspråk, men det är väl bra, de andra alternativen var så negativa :) Lite vinklad omröstning và?

• AnnaGBG

Samma som "vad var det jag sa" och det är rent jävligt att höra eller häva ur sig. Håller med - Idiotordspråk!

• glammis

eftrsom jag är petig vill jag bara påpeka att alternativ tre inte är relevant eftersom ordspråket just syftar på att man får ligga på det viset som man själv har bäddat (inte någon annan) så det så!
    f ö tycker jag det är ett ganska kasst ordspråk!

• Pucca

med den man bäddar får man ligga

• Annas baby

Tycker varken eller... Stör mig inte på det alls, men använder mig inte av det heller..

Svar på tråden Som man bäddar får man ligga?