• sheeba

Finnar av hormonspiral?

Har snart haft den i ca 2 månader och det kommer mer och mer finnar. Sist jag ahde så mycket vart när jag var gravid och det kan jag inte vara, vad jag vet.
    Vikt ökning har jag också så detta med spiralen var inte alls kul.
    Sambon säger som så typiskt att du är som när du har mens Inget positivt då alltså
    Jag själv lider väl inte så av det förutom finnarna och viktuppgången.
    Sedan att jag får i mellanåt kraftig mensvärk och att jag blöder mer eller mindre varje dag.

• Svar på tråden Finnar av hormonspiral?
  • Molle72

Jag fick också massa finnar när jag hade hormonspiral. På ryggen och under armarna jag stod ut i fem månader sen åkte den ut. Satte in en vanlig sen istället mycket bättre.

• Jolines Mamma

Jag fick oxå jätte mycket finnar i ansiktet så efter 7-8 månader tröttnade jag å tog ut den.Inget jag ångrar fast den va så dyr...

• Clarenville

Jag fick samma problem med min hormonspiral, första 3-4 månaderna fick jag så mycket finnar att jag höll på att bli tokig. Den var nära att åka ut, men efter ca 6 månader försvann alla finnar igen.

• Shabby chic

Har samma problem.. Har haft den i 1 år och är så
    less på finnarna i ansiktet att jag kommer att ta ut den snarast möjligt.

• sheeba

Väntar några månader tilll och ser vill inte se ut som prickikorv i annsiktet.
    Är man inte nöjd eller tar ut den inom 6 månader så får man hälften av pengarna tillbaka om man har kvittot kvar, kanske ska leta upp det ifall om att?
    Har magen varit mer svullen också på er? Känns som om jag vore gravid.

• maryestelle

Jag fick finnar i massor jag med. Svampinfektioner och viktuppgång. Den åkte ut.

• Anonym

jag har åxå en del finnar i ansiktet som jag gott kan beskylla hormonspiralen för, och dessutom så har jag gått upp nästan 10 kg sedan jag tog den, trist, jag pratade med min gynekolog strax efter att ja märkte att min vikt rusade iväg, jag gick upp 6 kg på 3 veckor, men gynekologen menade att han tror att det INTE beror på spiralen, gööh näädu men man kan ändå gå upp 6 kg på 3 veckor, nu är jag uppe i som sagt 10 kg på ett år, ;-(

• sheeba

Vad trist. Då jag hade p-piller så sa den bm att man inte kunde gå uppo i vikt med dem heller. Utan det är att de bidrar att man är söt sugen man måste lägga band på sig.
    Fast jag vet inte.
    Jag har gått ner 11 kg har inte lust att gå upp allt igen bara för en spiral.

Svar på tråden Finnar av hormonspiral?