• Dynah

Avboka Ryanair?

Kan man det? Har bokat billiga biljetter till London via deras hemsida, har inte fått något annat än bekräftelser via mejl som jag skrivit ut. Kan man avboka? Hur gör man i såna fall?

• Svar på tråden Avboka Ryanair?
  • MSI

kom mot avgift boka om biljetten, men inte avboka.

• Fidelis ad urnam

Det du får göra är att ringa till dem.

Sverige 0900 20 20 240 - English speaking 4 SEK per minute

• Fidelis ad urnam

Om någon nära anhörig har dött kan an avboka, men annars stod det ingenting om avbokning.

• Lindblomman

Deras biljetter är inte avbokningsbara, bara ombokningsbara.

• Dynah

Vart vänder jag mig för att omboka då? Kan man korta ner resan Har bokat att vara borta 3 nätter, kan man ändra det då? Någon som vet vad det kostar att omboka? Hur långt fram kan man skjuta resan?

• Fidelis ad urnam

Läste du det jag skrev? Du ska ringa dem på numret jag angav, det kostar 4 kr i minuten.

• Dynah

Fidelis ad urnam - jo, jag läste det du skrev men hoppades på att kunna få nåt telenr till någon svensk-talande. Det är svårt nog som det är att omboka i sig...och på engelska (!), uhu....

• Marvinna

Hur gick det? Fick du bokat om din biljett?

• utlandssvenska

Nar jag ville omboka kostade det lika mycke som att kopa nya biljetter.

• Dynah

Samma här, så nu vill jag avboka då de tänker dra en extra skatt för alla resenärer som åker från England efter den 1 feb. ÄVEN fast vi inte utnyttjar biljetterna, och när jag försökte ringa dem på deras kundtelefon som kostar hutlösa 15,-/minut så tutar det upptaget, trots att jag ringer på deras telefontid. Riktigt uselt dåligt och ALDRIG att jag tänker boka något hos dem igen!!!

• Marvinna

När jag ringde så kostade samtalet 4kr. Vart ringer du ifrån om du måste betala 15kr?

• Dynah

När jag skulle omboka frågade de om jag bokat via internet eller telefon. När jag svarade internet hänvisade dom mig till ett annat telenr som kostar 15,-/minut.

• utlandssvenska

Ryanair ar ett "no frills" bolag och visst kan man flyga billigt med dom men man kan inte vanta sig nagon service.... tyvarr...

Svar på tråden Avboka Ryanair?