• angel79

Förrätt till barnen??!!

Tänkte göra hummer som förrätt till de vuxna på nyårsfesten men vad hittar man på till barnen? Tänkte kanske någon typ av toast eller så dock inte toastskagen, tror inte att barnen vill ha det. Har ni några tips på förrätt till de små liven?

• Svar på tråden Förrätt till barnen??!!
  • miababia

hur gamla är barnen? Skagen....beror väl på barnen, när min bror och jag var små så tyckte vi om det. Men kan ni inte bara ha nån kul macka, kanske göra som en gubbe eller liknande. Dela tomater el gurka så det ser ut som kronor eller liknande.

• 969803

Ta vitt rostbröd och gör små rundlar.
    Ha t.ex leverpastej på. Sätt fast en tandpetare i mitten. Sätt på en vindruva/gurka/körsbärstomat el. något annat på. Gör ett flertal olika.

• Mithera

Bruschetta gillar mina barn (m. tomater, vitlök och basilika)

• lillaEgo

Grönsaksstavar och dip. Två flugor i en smäll!

• Monstermamman
    lillaEgo skrev 2006-12-29 20:31:19 följande:
    Grönsaksstavar och dip. Två flugor i en smäll!
    Tänkte precis säga samma sak. Enkelt, gott och oftast uppskattat.
    Lägg till några nachos fast..
    ♫ ...skitgrisar är vi allihopa, allihopa, allihopa.. ♫
  • angel79

Tack för alla tips, var sugen på grönsaksstavar och dipp men när jag var och handlade idag så hittade jag en smörgåsröra på tub med olika smaker (skinka, curry och kyckling, räkor) som jag tänkte lägga på en toastskiva. Väldigt snabbt och enkelt och förhoppningsvis nåt barnen gillar...körde på tuben med skinkröran  

• Granbarr

Annars kör vi med smör och ost. Tråkigt kanske, men gott för barnen.
    Skinkost (mjukost i tub) är populärt bland barnen på förskolan så det tror jag på. (Din tub alltså. )

Svar på tråden Förrätt till barnen??!!