Förätt som kan göras dagen innan?
Jag är på jakt efter någon god förrätt som i princip kan förberedas redan dagen innan. Massa tips tack
Jag är på jakt efter någon god förrätt som i princip kan förberedas redan dagen innan. Massa tips tack
Gör en egen skagenröra och dela upp avokadon innan det är dags att servera *mums*
Ja det är ju inte helt fel, tack!
*puff*
Laxrullar är gott! Om du lägger rökt lax omlott så det blir som en fyrkant. Så brer du på pepparrotsvisp utblandat med creme fraiche. Sedan rullar du ihop den som en lång rulle och plastar den. Låt den ligga i frysen en liten stund innan du ska skära upp den så blir det lättare. Dekorera med någon räka och dillkvist. Supergott.
Om du gör små portionspajer kan du bara värma dem innan servering.
Om du gör någon röra (skagen, räk, lax, skink osv) blir de bara godare om de får stå i kylen en dag. Servera på rostat bröd eller endiveblad.
Nyår för två år sedan gjorde jag grillade tomtater med mozzarella till förrätt. Den var hur enkel som helst och skulle göras i förväg. La upp allt på assietter, plastade in och ställde i kylen om jag inte minns fel. Sen var det bara att ta fram dem en stund innan vi skulle äta så att det inte var kylskpåskallt. Goott!!
Tack för tipsen! Ni kan ingen god vegetarisk röra?
*puff*
Lyxig och vackert kombinerad kräfttoast med avokado och klassiska dillvippor.
Ingredienser
8 el 16 tilltugg/förrätter
300 g kräftstjärtar
1 dl Kesella
1 dl minifraiche
1 tsk senap
1 msk hackad gräslök
1 msk hackad dill
1 krm salt
1 krm svartpeppar
8 skivor vitt bröd
2 avokador
dillvippor
Gör så här
Skär kräftstjärtarna i bitar. Blanda ihop Kesella, minifraiche, senap, gräslök, dill, salt och peppar. Rör ner kräftstjärtarna. Låt stå kallt. Hit kan du förbereda. Skär brödet i 8 stora eller 16 små, runda bitar och rosta det. Dela, kärna ur och skiva avokadorna. Lägg kräftröra och avokado på bröden. Garnera med en dillvippa.
Tack!
Går det att göra melon och parmaskinka dagen innan eller blir det för torrt då?
*puff*