• saaga

Gravid + Hund

ni som har hun o e gravida, har hunden börjat bete sig konstigt?
    Min hund är väldigt konstig av sig, följer efter mig vart jag än går, står o väntar uatanför toan tills jag e klar, lägger sig helst på min mage,mm har ni märkt av det här eller andra saker ? Berätta, skulle va kul o veta :)

• Svar på tråden Gravid + Hund
  • lillamaa

jag har ingen hund, men de har min syster. hon har blivit överförtjust i mig nu på senaste. varje gång jag kommer dit springer hon fram till dörren och ignorerar alla andra. sen svansar hon runt mig så länge jag är där

• Rhea82

Våran hund vill gärna vara med mig. Han kan bli väldigt ledsen om han inte får vara med på toa, ute, i soffan osv..
    Tycker det är gulligt men jobbigt när han jämt ska hoppa på magen eller slicka på alla mina kläder "även oanvända nyinköpta"
    Men så är han bara valp, nio månader.

• mia666

min hund har alltid varit så... men hon e mera gnällig.. kanske de beror på att jag e gravid...hmm

• Frostkristall

våra började också följa efter mig hela tiden och skulle alltid vara nära, så så fort jag svängde mig om så snubblade jag på en hund Och sen efter att sonen föddes så vaktade tiken honom hela tiden! en gång tänkte hon inte släppa fram mig till honom då han var ledsen, men då fick hon en tillsägelse, så efter det så vaktade båda bara när det var någon annan (inte då det var jag eller sambon som höll honom).

Nu så har tiken "tröttnat" (eftersom han alltid jagar henne och retas) så nu är det bara hanen som alltid är brevid honom, de har blivit riktiga bästisar

• rödtopp

"våfflan" vaktade mig hela graviditeten, hon tvättade magen när hon kom åt och när vi kom hem ifrån BB hade hon fått mjölk i tuttarna OBS hon va inte skendräktig.

• LinaFalk

Det är nog inget konstigt att hunden beter sig så. De förstår mer än vi tror, de har ett sjätte sinne kan man nog säga. Tänk er själva när elefanterna och alla andra djur drog upp i bergen en timme innan tsunamin kom.....

Så att de förstår att det är något levande inne i magen är inte alls märkligt :)

• Scruffy82

Ja min hund är också lika fjantig.. jag tror de känner av graviditeten.

• Emma 84

MIn hund är exagt likadan. Han kan gärna puffa på magen tills bebis vaknar och d lägger han huvudet på magen. Riktigt gullig. Det är lite jobbigt att han alltid ska slicka där jag har suttit och ta alla mina kläder, rena som skitiga. Jag kan inte hänga mina byxor på en stol bredvid mig förräns han är där. Sen när vi är ute så vaktar han mig jätte mycket. Där är ingen som kommer nära som han inte gillar =)

Svar på tråden Gravid + Hund