• J A

Bärstol

Vi funderar på att skaffa en bärstol, är det någon som känner till några bra alternativ?
    Kikade i historiken och ämnet hade varit uppe tidigare, tyvärr med få svar. Tänkte att det kanske finns nå´n som är uppdaterad nu....
    Såg ett test från Råd & Rön som dömde ut de flesta (2004), är lite sugna på Höglöfs ändå, eller kanske Vaude.
    Nå´n...?

• Svar på tråden Bärstol
  • Ninette

Vi hade (har) en chicco caddy, den var jättebra ända tills vi provade en ergo (bärsele). Ergon är den enda vi använder numer, man orkar bära mkt längre i den jämfört med en bärstol.

• elliot1

VAUDE!!!!!!! (modell Jolly Comfort) Kan det bli bättre?????? Busen älskar att åka i stolen och den är helt underbar att bära. Sitter som en smäck på ryggen!!!! Enda nackdelen är väl att den är lite dyr, men det går ju att köpa en begagnad på blocket, eller sälja den sedan. De har ett mycket bra andrahandsvärde. KÖP KÖP KÖP

• Ragnar

Vi har provat 2 bärstolar och tyckte inte om någon av dom. Den ena var Haglöfs och den andra kommer jag inte ihåg vad den hette. Fast jag tror inte det berodde på att bärstolarna var dåliga utan att det helt enkelt inte passade oss att bära i bärstol. Tyckte det var tungt och vingligt. Barnet kom långt från ryggen och den var stor och klumpig att ha med.
    Vi bär mycket i bärsjal och det är en helt annan bärkomfort. Men det är så olika vad som passar så bäst är nog att prova lite olika.

• Jempa L

Ergo-sele!  Klart bäst enligt mig!Cool Provade en haglöfs bärstol en gång, men den går inte att jämföra med Ergon som är mycket bekvämare att bära långa stunder enligt mig. Kan fortfarande bära min 13-månaders på magen utan att det blir direkt tungt. Är pappa med så sitter hon på ryggen. Då kan vi gå "hur långt som helst". Glad

• Jempa L

Just ja, Ergon kan du knöla ihop till jätteliten och nästan trycka ner i skötväskan. Det blir svårt med bärstolen.Flört

• Ninette
    Jempa L skrev 2006-12-29 22:35:49 följande:
    Ergo-sele!  Klart bäst enligt mig! Provade en haglöfs bärstol en gång, men den går inte att jämföra med Ergon som är mycket bekvämare att bära långa stunder enligt mig. Kan fortfarande bära min 13-månaders på magen utan att det blir direkt tungt. Är pappa med så sitter hon på ryggen. Då kan vi gå "hur långt som helst".
    hehe, ergon kommer ni kunna använda länge. Vi bar vår 3 åring i somras på semestern när små ben blev trötta i visby. Gick hur bra som helst, det enda är att det kan bli varmt och det är varmt ute då
    I bärstolen började hon bli tung vid 1,5 års ålder... Viss skillnad, så jag håller med dig till fullo, ergon är kanonbra!!
  • minigido
    elliot1 skrev 2006-12-29 20:19:12 följande:
    VAUDE!!!!!!! (modell Jolly Comfort) Kan det bli bättre?????? Busen älskar att åka i stolen och den är helt underbar att bära. Sitter som en smäck på ryggen!!!! Enda nackdelen är väl att den är lite dyr, men det går ju att köpa en begagnad på blocket, eller sälja den sedan. De har ett mycket bra andrahandsvärde. KÖP KÖP KÖP
    Den var vi o köpte igår Mest bara sambon som har hunnit testa den men han tyckte oxå den var suverän

Vi hade en annan innan oxå men den gick inte att justera i ryggen så efter 10min var man helt knäckt!!!

Så kolla om ryggen går att justera så att du kan bära rätt!!
    ♥ Sammy 051219♥ hem.passagen.se/minibebis
  • toog

Grabben har vi haft i en MacPac Possum vid vandringar på Kungsleden och hemma i skogen. Bärsystemet är justerbart så det funkar bra att bära även om man har olika längd på ryggen och men packutrymme på 35 liter så får man plats med allt man behöver till ett barn för några dagars vandring. Köp till regnskydd så behöver ni inte ha några regnkläder på barnet när det regnar och blåser kallt. MacPac har fått toppbetyg i flera tester och kolla på www.utsidan.se för recensioner. www.macpac.co.nz

• Marlene

Vi har en haglöfs bärstol, den är helt värdelös. Jag har aldrig orkat bära i den. Men jag orkar lätt min snart 4 åring i ERGOn nån timme

• MuminMy

Om du inte vill ha bärstolen just för att kunna bära både barn och mycket packning så skulle jag säga att en Ergo är ett bra köp, den har dessutom en liten tillbehörsryggsäck som går att sätta utanpå barnet så man kan ha lite packning.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • J A

Oj, massa bra svar!
    Känns som att vi ska kika på Vaude, MacPac och Ergo.
    Var finner man Ergo? (Hemsida?)

• Muppmamma

Vi har en Haglöfs som jag bär min 13kg i utan problem över en timme iaf. Såklart det är tungt men ändå bekvämt!

Svar på tråden Bärstol