• Einnej

Vad kan man ha för färg på överkast till denna tapet?

• Svar på tråden Vad kan man ha för färg på överkast till denna tapet?
  • Jannamia

Är tapeten brun och gråblå?

• Einnej

Ja nåt sånt, brun lila typ...

• Einnej

Det är skimmer i tapeten, lite svårt att få det på bild

• Jannamia

Jag tror att ett brunt överkast skulle vara fint till då!

• Sofie1979

Ett brunt överkast i liknande färg som tapeten tycker jag skulle vara snyggt

• hallon2

Brunt eller beigt/nougat - finns på IKEA! En färg på varje sida... :)
    Snygg tapet!!!

• Einnej

Oj finns det, tror du det är med på Ikeas hemsida?

• BimBim o Knorrans Mamma

mörk grått, mörklila eller vinrött kanske?

(¯`°?.¸ ♥ Bebis i magen Vecka 27 ♥ ¸.?°´¯)
  • Anna Paulita

Det beror ju lite på vilka andra färger du ska ha i sovrummet. I mitt sovrum har jag brunt, beige, vitt och cerice, och med en så mörk fondvägg som jag har så valde jag ett vitt överkast. Risken är ju att ett mörkt överkast "försvinner" in i fondväggen, iaf om du ska ha sängen stående vid fondväggen. Så jag hade förmodligen satsat på vitt eller ngn annan ljus färg du också har i ditt sovrum.

• Einnej

Vo har ek möbler, ska ha creme vitt på resterande väggar.

• sarah

Vitt absolut (alt creme). KOmmer se renast och prydligast ut.

* * * Mamma till Mathilda född 04.03.23 och Emma född 06.03.25* * *
  • Anna Paulita

Ek är ju rätt mörkt, så jag skulle ändå föreslå ett typ vitt eller ljust beige överkast. Sedan kan man köpa snygga kuddar i samma färg som fondväggen och kanske ännu en färg som man kanske också hittar på några krukor i fönstret och/eller i ngn tavla på väggen.

• Einnej

Kom å tänka på en till sak nu ju... herregud, jag har glömt gardiner. Enfärgade verkar bäst till det mönstret. Men vilken färg? Samma som överkastet?

• Anna Paulita

Ja, samma som överkastet tror jag, men det beror ju helt på hur mycket av den bruna nyans som finns i fondväggen du ska ha.

• QuteCat

Eller blyertsgrått överkast med ljusblå toniga kuddar skulle nog vara fint Gardiner och filt i samma ljusblåa ton. Gråa rya mattor...

• Olivia2006

Oh, vad sugen jag blir på att göra om vårt sovrum nu...Vad du än väljer TS så kommer det säkert att bli kanonsnyggt!

Svar på tråden Vad kan man ha för färg på överkast till denna tapet?