• Anonym

Min kille luktar ALDRIG svett, varför?????

Min pojkvän använder nästan aldrig deo och han kan hålla sig ifrån dushen i mer än en vecka utan att lukta ett DUGG svett.
    Jag måste tvätta mig precis varenda dag annars luktar jag laggård.
    varför är det så?
    Det är inte så att jag inte känner hans svettlukt för att jag är ihop med honom utan han luktar verkligen INGENTING under armarna. Hans fötter kan stinka ibland, men han luktar aldrig svett.
    Min pappa är likadann, har aldrig kännt honom lukta svett..
    hur kan det komma sig att vissa människor inte luktar illa även fast de tvättar sig sällan?
    Någon annan som kommit i kontak med detta "fenomen"

• Svar på tråden Min kille luktar ALDRIG svett, varför?????
  • Veneno

Han kanske har kvar sitt hår i armhålorna? Det hjälper till att lufta lite så att säga, och gör att svetten inte lägger sig direkt på kläderna och börjar lukta illa.

• Anonym

nej, jag tror inte det beror på det. jag kan gå utan att raka mig under armarna och ändå stinka som en gris...

han har rakat sig några gånger och det har inte gjort någon skillnad....
    jag fattar inte varför.. varför stinker han inte??? :S

• snuttetrasan

Man luktar ännu lättare svett om man har mycket hår under armarna..!!

• snuttetrasan

Vet inte, men tacka o ta emot!!

• Veneno

Snuttetrasan: Ja det funkar så för somliga, för TS uppenbarligen, och jag har inga vetenskapliga belägg för att det inte är så.

Jag vet bara av egen erfarenhet (och vänners) att när jag har rakade armhålor så är det som att jag svettas mer (ingen aning varför om det bara är en känsla eller verkligt triggade svettkörtlar) och som sagt så lägger sig svetten direkt på kläder och får dem att lukta svett snabbare.

Poena: Ja du har rätt, så är det ju också.

TS: Det finns ett preparat på Apoteket som troligtvis är fullkomligt livsfarligt men som funkar bra, tror att det är framtaget för folk med svår handsvett och dylikt. Minns tyvärr inte vad det heter men det svider tydligen som sjutton när man tar på det och gör att man inte svettas på typ en vecka.

• skorpionen80

Han kanske inte svettas? Likadant här, jag luktar inom en timme om jag inte har deo, sambon luktar aldrig.

Förresten, vad är en laggård? Tänker på domstol, men det passar inte in =S

• Anonym

ladugård skulle det vara

• Nandez

Har för mig att det har att göra med bakterier på huden samt fet hy.

• Anonym (mia)

Man svettas olika mycket. Och dessutom om du är vältränad så svettas du mycket mer och lättare. Och tvärtom, om man är otränad dröjer det ett bra tag tills man börjar svettas.

Sen har man olika stark kroppsdoft.

Och som Nandez sa så kan även fet hud spela in, då fettet/talget sätter sig på hudytan och täpper till, det ger svettdoft. Bakteriemängden man producerar avgör också.

Svettkörtlarna är också OLIKA aktiva på olika ställen på människor. En del svettas mer om fötterna än under armarna t.ex....

• Schweizernöt

Veneno, var det absolut torr du tänkte på?

• Anonym (mia)

Är Absolut torr livsfarlig???

• Ulli

Svettlukt kan sitta i kläderna oxå, om man svettats mycket i en tröja kan lukten sitta kvar även om den tvättats.

Svar på tråden Min kille luktar ALDRIG svett, varför?????