• Mindy

Luktar Libero mer än Pampers?

En fråga från rookies i blöjvärlden;
    Vi har använt både Pampers prematurblöja och Liberos densamma. Libero har haft bättre passform främst runt benen och minskar risken för läckage men det luktar både kiss och bajs genom den direkt. Pampers luktade mindre tycker jag.

Nu använder vi Liberos New Born (luktar faktiskt lite mindre än prematurblöjan) men snart är det dags att byta till Baby 3-6 kg.
    Vi tänker prova en liten förpackning av båda märkena innan vi bestämmer oss men jag undrar om det är någon som har märkt samma sak?
    Vår son är snart 6 v och ammas. Om bajset redan nu luktar igenom så bävar man ju för hur det kommer att bli när det blir "riktigt" bajs. Nu verkar det kanske som om barnet ska få ha bajsiga blöjor, men ni förstår...

Kram/Mindy

• Svar på tråden Luktar Libero mer än Pampers?
  • Mama Bean

Jag tycker libero luktar snabbare, men dottern blir jätteröd av pampers så vi kör libero ändå. Blöjan ska ju ändå bytas

• Norea

Bajs luktar väl alltid igenom blöjan?? Fick ett paket blöjor en gång som luktade parfym... blä!
    När Emil bajsar luktar det direkt i hela rummet då bytar jag blöja direkt sen måste jag öppna fönsterna och vädra.

• Katharina

Leo använder Libero och jag tycker inte att det luktar något nämnvärt. Det ska väl lukta bajs när de bajsar Det är ju då man vet att det är dags att byta.

• Smulan72

Det är väl bra att det luktar bajs igenom, då vet man ju att det är dags att byta! Jag började med Pampers men bytte till Libero eftersom jag tyckte att pampers blöjor luktade för mycket INNAN de var använda, en kemisk doft liksom....

• Millans hustru

oj jag tycker tvärtom, jag tycker pampers luktar kiss ordentligt, jämfört med libero. skumt. vårt barn blir också röd av pampers.

• Skakis

Jag tycker att Pampers luktar bajs när bebisen har kissat... *uärk*

• Upptagen

Jag tycker tvärtom, att pampers luktar kiss på en gång man har satt på dem nästan. Dessutom tycker jag pampers har någon äcklig syntetisk lukt som inte känns riktigt bra att bebis ska ha på sig.

• CeeJay

Tycker nog att pampers luktar illa även när den är oanvänd..

• smulan76

Vi gillar mest Libero!
    Bajs luktar det oavsett blöja och det är ju bra som dom skrivit här innan, så kan man byta den snabbt.
    Vi tycker pampers baby dry som vi testat luktar kemikalier när den är oanvänd så den köper vi inte längre.

• Susanne1981

vi tycker också att pampers luktar illa. använder nu bara libero i fortsättningen. Plus att pampers läcker för oss under natten.

• Jessie

Oh så skönt att se att det är flera än vi (min sambo och jag) som tycker att Pampers blöjorna luktar illa även oanvända... Svärmor bla. kan inte förstå att vi tycker det..Den har som redan nämnts ngn kemisk doft usch! Så som svar till trådstartaren vi använder Libero och tycker mkt bättre om dom även om jag måste säga att Pampers passform är väldigt bra.

• Jessie

Oh så skönt att se att det är flera än vi (min sambo och jag) som tycker att Pampers blöjorna luktar illa även oanvända... Svärmor bla. kan inte förstå att vi tycker det..Den har som redan nämnts ngn kemisk doft usch! Så som svar till trådstartaren vi använder Libero och tycker mkt bättre om dom även om jag måste säga att Pampers passform är väldigt bra.

• Mindy

Vi byter förstås blöja om den är bajsig, men ärligt talat så skulle det nog gå typ 20 blöjor vissa dagar om vi skulle byta precis varje gång det kommit lite. (Jag uppskattar att vår son bajsar i 8 av 10 blöjor)
    Vi byter vid varje mattillfälle, dvs var 3:e timme samt någon gång förutom det om man märker att det kommit mycket.
    Bajset är väl ett mindre problem men det är inte kul när han luktar kiss. Man kan ju inte hålla på att byta hela tiden för lite kiss, så pass bra är ju blöjorna ändå nuförtiden. Bara för att det LUKTAR lite kiss så är han ju inte våt och har inga utslag överhuvudtaget.

Skumt Millan, det där med lukten, men det kanske gällde just prematurblöjan. Vad vet jag?
    Tack för era synpunkter!

/Mindy

• Nektarin

Håller med flera om att Pampers luktar jättemycket kiss jättesnabbt fast de knappt använts alls. Knepigt!

Svar på tråden Luktar Libero mer än Pampers?