• Severi­n 76
    Äldre 30 Dec 15:53
    1962 visningar
    6 svar
    6
    1962

    Aktivitetstips till 8 månaders

    Jag skall vara ledig 6 månader med min dotter som då är ungefär åtta månader. Vad kan man hitta på om dagarna med en 8 månaders.... förslag välkomnas, vad gjorde du etc. Man kan ju inte bara gå långapromenader och dyligt... Bor i Stockholm

  • Svar på tråden Aktivitetstips till 8 månaders
  • DAF
    Äldre 15 Jan 21:03
    #1

    Jag är ännu inte där- än, utan går för närvarande och väntar på vår första baby som nu är 3 dagar sen. Men jag tänker mig att ett barn på 8 månader inte måste gå på en massa barnrelaterade och utvecklande grejer utan kan vara nöjd och glad att bara vara med.

    Jag tror jag kommer att gå gallerirundor och på muséer (konstintresserad). Man kan väl hänga med kompisar, har man tur är nån annan ledig eller arbetslös. Kolla på Alltomstockholm.se, alltid händer det nåt som känns lite barnvänligt. (Undrar hur hög musik de pallar? Kanske finns skydd...)

    Annars, gå på simhall är ju kul.

  • D4N13L
    Äldre 16 Jan 08:37
    #2

    Gå och bada, gå på öppna förskolan, åk o shoppa, ta en pizza med en kompis.

    Var väl ungefär vad jag/vi gjorde när jag var hemma

  • Xerxez
    Äldre 16 Jan 10:24
    #3

    Gå på museum!

    Vi var runt på de flesta här i Göteborg. Naturhistoriska, Sjöfartsmuseet, Universeum, Världskulturmuseet...


    Sonen älskade det. Jag köpte årskort, sen kan man vara där hur mycket som helst. Bra caféer brukar de ha också, barnvänliga. Dessutom är museerna nästan tomma på vardagar, så det är lugnt och skönt. Slutligen är de bra platser att träffa andra föräldrar på.


    Post hoc ergo propter hoc
  • Dopup
    Äldre 16 Jan 18:28
    #4

    Gå till Kyrkis vetja, barn har skitkul där med en massanya leksaker och "kompisar".

  • cDk3r
    Äldre 16 Jan 20:17
    #5

    hälsa på släkt och vänner, gå ut å ät, gå på promenader, vara hemma och leka, se på teletubbies, badhuset osv

  • Odhinn
    Äldre 17 Jan 18:11
    #6

    fixa nå coola böcker om folktro och folklig magi och läs om våra gammla anor från förr med gudar och väsen d lär stärka banden med forntid och våra barn...

Svar på tråden Aktivitetstips till 8 månaders