• Emelaaj

Ringa till Thailand

Jag har köpt comviq kontakt kortet Amigo där man ringer för 0.85 öre i minuten till Thailand.

Problemet är att det verkar som att jag endast kan ringa om min kille har pengar på mobilen, han ladda nyss på med 150 kr som tog slut på 2 minuter.

Någon som har några tips på hur vi kan göra??

• Svar på tråden Ringa till Thailand
  • Killarna Larsson

Mejla varann!

• Emelaaj

Han har inte tillgång till internet. Sms kan vi göra det kostar inte lika mkt men att ringa verkar omöjligt men det är det vi vill. Så min fråga är om någon varit med om liknande och hittat ett sätt att kunna prata längre stunder på iallafall..

• Killarna Larsson

Aaa, förstår dig.. man vill ju som höra varann.. Att mejla eller skicka sms kanske e lika spännande o roligt..

Tyvärr vet jag inget sätt, men hoppas nån annan vet!
    Lycka till!

• FreeForAll

har han ett thailändskt nummer då? för om du ringer på han svenska nummer när han är där så är det ju han som betalar

• Ki o Lillgrodan

Om ni båda har internetuppkoppling så kan ni använda skype?

• Killarna Larsson

Joo, i utlandet finns det ju massa internet-cafer överallt.. där kan han mejla nångång då å då!

• Ki o Lillgrodan

oj, förlåt, missade att det inte fanns nåt internet...

• Emelaaj

Så om han skaffar ett thailändskt kontantkort så bör jag kunna ringa? Jag betalar ju som sagt endast 89öre i minuten,

Någon som vet om det finns thailändska kontaktkort?

• Smultronhjärtat

Det finns kort att köpa på de flesta kiosker som kostar runt 100kr och då ringer man ett 020 nr och då blir det gratis att ringa till thailand både för honom och dig

• FreeForAll

ja, det finns thailändska kontantkort.
    om du ringer till hans svenska mobil när han är där så betalar du för vanligt sverige mobilsamtal, och han betalar för utlandsavgiften.

om du ringer på ett thailändskt nummer (+66 tror jag), det är då du får betala 85 öre minuten.

han ska nog lyckas hitta ett thailändskt kontantkort i en mobilaffär eller nåt sånt där

• Emelaaj

nu tror vi att vi har kommit på ett sätt, ringer till hans hotell, då ringer jag ju till thailands nummer och på så sätt betalas utlandstaxan? det borde väl inte kosta något för min kille.

• MSI

ja antingen så ringer du till hotellet eller så skaffar han ett thailändskt kontantkort.

• MSI

vissa hotell har visserligen oskicket att ta betalt för inkommande samtal.. Även fast dessa inte kostar hotellet något. Men det är ju bara att fråga i receptionen.

• Emelaaj

Nu har vi pratat i 2 timmar så nu är jag nöjd!! Har verkligen mått skit dåligt över att han är borta pga lite kaos i mitt liv just nu.

Han kommer hem fredagen 13 Januari, långt dit men jag hoppas tiden går fort!

• MSI

som tur är den 13 januari en lördag.. och inte en fredag. För vem vill flyga fredag den 13:de ?

• Emelaaj

Åhh det har du rätt i! Han kommer hem på fredagen iallafall, den 12 januari.. wohooo en dag närmare :D Jag måste kollat på 2006 kalendern på datorn.... :)

Svar på tråden Ringa till Thailand