• thisismylife0

everyday minerals

Tänkte beställa mig ett kit från everyday minerals. Men jag har inte orken att vänta in ett testkit för att se vilka färger jag ska ha. Men tänkte välja ett lite mindre set med 2 foundation, en rouge, en finishing powder + nåt litet mer. Men vilka färger ska jag välja tro? När jag ahr haft i.d har jag haft fairly light. Är väldigt ljus i hyn. Nån som har provat de ljusare varianterna från everyday minerals som kan hjälpa mig välja en ljus och en med lite mer färg i ?
    Är ni förresten nöjda med detta mineralsmink, är det i klass med i.d?

• Svar på tråden everyday minerals
  • thisismylife0

nån? Vill gärna ha svar,,,sitter med fingret på beställa-knappen. Nån som vet vad frakten kostar?

• Poena

Vilket sammanträffande
    Jag skrev precis om dem idag i min blogg www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122p474888.html

De foundations jag har är fairly light neutral och medium beige, neutral. Jag har med original glo, för jag gillar det lilla skimmer det ger. Min uppfattning är att de är något ljusare än man tror (baserat på bilderna på hemsidan). Jag har relativt ljus hy nu och fairly light är för ljus för mig. Jag tycker du ska köpa kanske fair eller fairly light och light, så har du två nyanser att mixa. Sedan får du försöka se på din egen hy och vilken underton den har (röd, gul, oliv..) och välja efter det.

- Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • thisismylife0

Tack för svaret...ja jag fick ju chansa lite. Valde deras starters kit ,tog Fair i Semi-Matte och Light/Medium i Intensive...båda i cool. vet inte alls om jag valt fel.

Tror du kanske jag ska ändra till fair och light? Är ljusheten så här: fairly light-fair-light...i den ordningen med fairly light som ljusast? Oj oj..jag som är velig i vanliga fall.Hehe

• thisismylife0

oj vad virrigt mitt inlägg lät. Jag menar givetvis ljusast:fair ,fairly light som medium av de ljusa och light som den mörkaste av de ljusa tonerna...äsch jag ger upp (jag låter ju helt kokobäng här),,,får väl chansa...men min fair foundation kanske är helt åt skogen för ljus...

Svar på tråden everyday minerals