Svea73: Det låter som det jag kände igår. Idag gör det inte så ont längre, mer som vanliga förvärkar och jag mår inte illa längre. Jag hoppas också att det inte blir riktigt än, försöker fortfarande klura ut hur jag ska ordna med barnpassning. Jag har mina två andra barn varannan vecka och de kommer till mig i morgon. Min pappa ska vara barnvakt, men han bor i Borås och vi i Skövde, så det tar minst 1,5 timme att åka. Jag är ganska orolig för vad som händer om det går snabbt. De tidigare förlossningarna har startat med att slemproppen lossnat och sedan har jag haft värkar ganska länge. Förra gången var min lillasyster med på förlossningen och hon bor också i Borås. Den gången var det inga problem, för hon hann komma i tid (min f.d. man var hemma med vår äldsta dotter då). Jag vet inte om det är jag som inbillar mig, men precis allting har känts annorlunda denna graviditet och jag är rädd för att förlossningen också ska bli annorlunda och starta annorlunda. Det jag tänker är att tänk om det håller på att hända någonting utan att jag vet om det och att det sedan kommer att gå väldigt fort. Det hoppas jag verkligen inte.