• Amina75

Värkar högt uppe i magen?

Jag är i vecka 38+1 och har fött två barn tidigare (båda kom innan BF). Idag har jag haft väldigt ont, men jag känner inte igen känslan. Det gör nämligen ont i överdelen av magen och ryggen istället för i underdelen. Det känns nästan som vanligt magont, fast mycket, mycket värre. Min yngsta dotter har varit magsjuk i veckan, så jag vet inte om jag också har fått det, men det känns mycket värre än vad jag kan minnas att det gör om man är magsjuk. Är det någon som har haft någonting liknande?

• Svar på tråden Värkar högt uppe i magen?
  • ejja

jag har haft som du beskriver. fast jag är bara i v17.
    det kan vara magkatarr, eller muskler som jobbat för hårt.
    sökte hjälp på akuten då jag haft ont i 5 dagar och det inte blev bättre. de hittad inget speciellt.

• nenababe

puff till dig

♥ ♥ ♥ Nenababe med Skrutt - BF 26:e Januari 2007 ♥ ♥ ♥
  • Svea73

Amina75: Jag hade nu vid frukosten exakt lika, ligger på samma som dig också 38+1, var tvungen att lägga mig ned...mådde också ur illa. Men det är just högt upp i magen och sedan i svanken, men inget i undre delen. Barnet håller också på att stretcha en massa i magen...vet inte vad det kan vara...men nu ca 30 minuter senare känns det i stort sett OK igen. Jag hoppas vi klarar oss till 2007...vill inte föda på nyårsafton, stackars barn

• Amina75

Svea73: Det låter som det jag kände igår. Idag gör det inte så ont längre, mer som vanliga förvärkar och jag mår inte illa längre. Jag hoppas också att det inte blir riktigt än, försöker fortfarande klura ut hur jag ska ordna med barnpassning. Jag har mina två andra barn varannan vecka och de kommer till mig i morgon. Min pappa ska vara barnvakt, men han bor i Borås och vi i Skövde, så det tar minst 1,5 timme att åka. Jag är ganska orolig för vad som händer om det går snabbt. De tidigare förlossningarna har startat med att slemproppen lossnat och sedan har jag haft värkar ganska länge. Förra gången var min lillasyster med på förlossningen och hon bor också i Borås. Den gången var det inga problem, för hon hann komma i tid (min f.d. man var hemma med vår äldsta dotter då). Jag vet inte om det är jag som inbillar mig, men precis allting har känts annorlunda denna graviditet och jag är rädd för att förlossningen också ska bli annorlunda och starta annorlunda. Det jag tänker är att tänk om det håller på att hända någonting utan att jag vet om det och att det sedan kommer att gå väldigt fort. Det hoppas jag verkligen inte.

• Amina75

Svea73: Det låter som det jag kände igår. Idag gör det inte så ont längre, mer som vanliga förvärkar och jag mår inte illa längre. Jag hoppas också att det inte blir riktigt än, försöker fortfarande klura ut hur jag ska ordna med barnpassning. Jag har mina två andra barn varannan vecka och de kommer till mig i morgon. Min pappa ska vara barnvakt, men han bor i Borås och vi i Skövde, så det tar minst 1,5 timme att åka. Jag är ganska orolig för vad som händer om det går snabbt. De tidigare förlossningarna har startat med att slemproppen lossnat och sedan har jag haft värkar ganska länge. Förra gången var min lillasyster med på förlossningen och hon bor också i Borås. Den gången var det inga problem, för hon hann komma i tid (min f.d. man var hemma med vår äldsta dotter då). Jag vet inte om det är jag som inbillar mig, men precis allting har känts annorlunda denna graviditet och jag är rädd för att förlossningen också ska bli annorlunda och starta annorlunda. Det jag tänker är att tänk om det håller på att hända någonting utan att jag vet om det och att det sedan kommer att gå väldigt fort. Det hoppas jag verkligen inte.

Svar på tråden Värkar högt uppe i magen?