Kan orgasm sätta igång en förlossning?
Som rubriken låter, kan en orgasm sätta igång förlossningen om det är nära till bf?
Vad tror ni?
Som rubriken låter, kan en orgasm sätta igång förlossningen om det är nära till bf?
Vad tror ni?
nej inte vad jag har hört men däremot spermierna eftersom dessa innehåller prostaglandiner som används vid igångsättningar. Men då måste kroppen vara redo för det. De brukar säga att det krävs 7 utlösningar för den effekten =)
När jag var 1 vecka över tiden och allmänt trött på väntan provade vi samlagseffekten och 4 timmar satte det igång ordentligt och efter 15 timmar föddes vår dotter =)
Jag kan inte säga nåt med säkerhet men jag tror att det var så det gick till när min första förlossning startade. Jag tror att det var det, eftersom nätten till den 3 juli 2003 var den enda gången på nästan hela graviditeten som vi hade sex. Värkarna startade efter ett par timmar och på kvällen 3 juli är Johanna född.
Glömde skriva att hon var beräknad till den 29 juni så vi gick redan på övertid.
Jag har hört att detta bara är en myt...
Ja, det verkar ju som om det funkade för dig!
Hm, kanske ska hålla sig till efter nyår då...
Skulle vara kul att prova. Får väl förföra mannen på måndag då!
Jag läste i MåBra (tror jag det var) att massage mitt på kappmuskeln kan gynna förlossning.. Eller nåt sånt.
Jag uppfattade det i alla fall som att det kan dra igång förlossningsarbetet...
Är väl värt ett försök. Skönt är det i vilket fall!
Vart sitter kappmuskeln?
Mitt uppe på axeln. Mellan axeln och nacken liksom...
Ok, ska tigga till mig lite massage då...
Edisa, tack för bilden! Det var den muskeln som jag trodde.
Varsågod! Hoppas det hjälper!
Enligt min BM så finns det ett ämne i sperman som kan start förlossningen under förutsättningen att livmodertappen är mogen. Så hon rekomenderade färdknäppen om man ville att förlosningen skulle starta.
Samandragningarna som sker i livmodern vid orgasm kan göra så att vattnet går...
svar ja..
Kallas för sista fördknäppen
Rekomenderades av barnmorskerna förr.
Det blir samandragningar som kan sätta fart på forlossningsarbetet...
Jag blev rekomenderad 2 samlag av min barnmorska i går för att komma i gång så det ska väl inte vara så svårt om man hade haft en karl som var lite het på gröten men har man redan en dotter med sömnproblem så är det väl inte så mycket ork kvar,,men jag vill föda denna vecka!
Vattnet gick för mig ca 1,5 timme efter ett samlag, hade då gått 14 dgr över tiden.