Möss i väggarna!!
Har nu i några dar vaknat på morgonkvisten av att det knaprar inne i väggen. Är livrädd för möss och råttor. (söta i bur men inte lösa)
Jag är orolig att de ska kunna äta sig ut och börja springa lösa omkring i huset.
Jag vill (trots att jag är äcklad) höra era mus och råtthistorier!!
Nu ska jag dra en här:
I min tonår va jag mycket hemma hos en kompis som bodde med sin familj lite ute på landet. Jag satt en dag vid deras köksbord medan kompisen duschade. Plötsligt hör jag hur det knaprar under köksskåpet. Jag går dit och böjer mig fram för att titta. Där ser jag ett hål och en knäckebrödsskiva som någon innifrån håller på att mumsa på. Jag gör ett ljud och filuren släpper brödskivan. Jag väntar en stund och sedan ser jag två ögon och en liten nos. Åh, vilken söt mus, tänker jag. Plötsligt häver det sig ut en stor råtta och hämtar brödbiten.
Sedan efter den dagen var det mer eller mindra råttjakt i huset varje dag. Så fort man skulle gå in i köket fick man göra lite väsen i dörröppningen och sedan vänta till alla råttor hade avlägsnat sig. Det visade sig att råttan hade en massa kompisar.
Såååå, vad har ni varit med om?