2 ringar vid giftermål?
Dum fråga, men visst måste det vara så att man får en ring vid förlovning och sen en till i kyrkan?? eller?
Dum fråga, men visst måste det vara så att man får en ring vid förlovning och sen en till i kyrkan?? eller?
alla gör lite olika där men det vanligaste är att tjejen får en till i kyrkan medan mannen får nöjja sig med en
MIn man fick dock en till han med!
Aha, okey! Tack!
Finns inga måsten.
Oftast är det så i Sverige att kvinnan har två ringar, en förlovningsring och en man får vid vigseln, medan mannen enbart har förlovningsringen.
Det ska dock inte vara allt för ovanligt att kvinnans förlovningsring byts ut eftersom den inte matchar vigselringen eftersom vi är förlovade så länge nuförtiden, så vill man kan man ju köpa två vid vigseln och skriva något litet ordspråk eller så i den ena och namnet i den andra.
Alla förlovar sig inte. Man kan faktiskt gifta sig utan att först förlova sig. Då har man tex bara en ring. Vanligast är att kvinnan får en ring vid giftemål och att mannen bara har förlovningsringen. Men det finns även dom som har två var eller bara en var
.
Jag fick en förlovningsring när vi förlovade oss, och en alliansring vid bröllopet....
Inte måste men jag och maken har 2 var, jag fick en med diamanter i vid giftemålet han en till slät
Finns i mitt galleri om du är nyfiken..