• Josefinan86

Körkortet, hur lång tid tog det för er?

Skrev in mig på körskolan i fredags och det var även samma dag som jag för första gången startade en bil samt körde lite på en asfaltsplan. Börjar på teorilektioner nästa vecka, hur lång tid kan det ta att få körkortet från när man väl har börjat?

Hur lång tid tog det för er från första gången ni körde litegrann tills dess att ni klarade uppkörningen?
    Har aldrig känt någon lust för att ta körkortet innan men nu vill jag verkligen ha det och det var jättekul att köra Fler som övningskör?

• Svar på tråden Körkortet, hur lång tid tog det för er?
  • BimBim o Knorrans Mamma

B kortet pluggade jag väl till ett par månader. Sen gick jag intensiv kurs 2003 och tog BE CE kort alla truckkort samt adr kort på 2 mån oxå

(¯`°?.¸ ♥ Bebis i magen Vecka 27 ♥ ¸.?°´¯)
  • Igelkotten Sthlm

Som jag minns det - och det var ett antal år sedan , så tog jag ungefär 20 lektioner totalt. Man gjorde allting parallellt, alltså teorin och körlektionerna. Ungefär 1-2 lektioner i veckan borde göra ungefär 4-5 månader, men jag minns inte exakt. Sen fick jag vänta någon månad att få tid för uppkörning när teorin var avklarad.

lycka till!!

• Frivolten

Jag började på körskolan typ månadsskiftet aug-sept. Om en vecka ska jag göra teoriprovet å förhoppningsvis klarar jag det.. Så att jag efter det kan boka tid för uppkörning!
    Jag övningskör inget privat utan bara på körskolan en gång i veckan!
    Lycka till med körkortet!

• Niveas

Från att inte alls ha kört innan tills att ha körkortet!

• emmizenma

Började övningsköra när jag var 16...körde lite sporadiskt med pappa. 2 månader innan min 18-årsdag skrev jag in mig på körskolan...
    1 månad och 11 dagar efter 18-årsdagen hade jag kortet i handen
    Gjorde teorin privat och tog ca 10 körlektioner...

• Eija77

OM jag klarar uppkörningen, vilket är snart, så har det tagit ca 2½ månad

• 121

Jag var i samma sits som du är i nu och för mig så tog det lite drygt tre månader, men då jobbade jag också, så det blev en himla massa pusslande för att få ihop schemat.

• 121

Tillägger att jag klarade teori och uppkörning på första försöket, men om man kuggar så blir det kanske lite väntetider beroende på vart i landet man bor.

• MaMmA ZaNdRa

jag har hållt på av och till sen jag var 16 är 23 idag
    Ska skriva snart efter flytten och i natt drömde jag att jag klarade det

• mandala

2 mån. Tog teorin på en mån o uppkörningen mån efter, klarade båda på första försöket. Jag hade inte kört något innan. Gissa om jag var superstolt över mig själv

• killenkott

Fyra månader,3 månader tog teorin,och 4månader alltsomallt

• mollieboll

Ca tre månader från att jag fick övningskörningstillståndet tills jag klarade uppkörningen. Det är bara att gasa o köra

• Millenium

8 månader men då började jag inte med kör lektioner direkt utan väntade lite sedan var min kör skolan stängd juli månad för semestern.

• Millenium

8 månader men då började jag inte med kör lektioner direkt utan väntade lite sedan var min kör skolan stängd juli månad för semestern.

Svar på tråden Körkortet, hur lång tid tog det för er?