• Pyreluringen

Sugen på tavelkritor...

Är det nån mer som är sugen på konstiga saker. Själv sitter jag och knaprar på tavelkritor. Inte så mycket men det är ju så gott. Har de senaste månaden varit sugen på källardoft och när jag varit ute med hunden och gått på sandvägar så har jag försökt att lukta på sand eller stenar känns lite sjukt . Så för en vecka sedan så var jag och handklade på ica och av en ren händelse så gick jag förbi hyllor med block och ja just det tavelkritor! Så jag köpte en paket och här sitter jag nu och knaprar.

• Svar på tråden Sugen på tavelkritor...
  • Teskedsmamman

näääähh.... och jag har inte haft någon konstig noja i någon av mina graviditeter, kan iofs festa loss grymt på McDonalds och morötter är ju vändigt gott....

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.11) BF - 070724
  • Killarna Larsson

Kritor..hihi.. ja e det smarrigt..
    Trodde först att du menade "godis kritor" dom där vita med typ lakrits i... men sen läste jag TAVELKRITOR...

• Lotus

Är det ofarligt? Vad smakar det? Lite häftigt med dessa nojjor man kan få! Själv fick jag inget oavnligt: jordgubbar med första barnet, alkoholfri öl med andra

• AmiliaK

Men oj hur kommer man på att man för första gången ska stoppa en tavelkrita i munnen?

• Skogshallon

Kan få ryck att jag måste känna lukten av vissa saker ibland...
    Just nu så är bilrutan ständigt ren för jag gillar lukten av spolarvätska...

• Pyreluringen

Det smakar jordigt och så lite knastrigt..Ja vet att det låter knäppt men det är faktiskt gott = ) Min sambo tycker det e lite kul. Det står på förpackningen att de är giftfria. Tur nog. Min BM sa att det inte är farligt om jag inte stoppar i mig större mängder förstås...

• Skogshallon

Men det finns inget mindre giftigt du kan tugga på då? Inte bra att det innehåller farliga ämnen...

Svar på tråden Sugen på tavelkritor...