• Jickan

Ömma bröst

Är det någon som vet hur länge i graviditeten som brösten är ömma? eller går det över efter ett par veckor??

• Svar på tråden Ömma bröst
  • Killarna Larsson

Mina var ömma i säkert 3-4 månader i början... sen nån vecka kvar till förlossningen så fick jag ömma tissar igen..
    det e nog helt olika från person till person

• Jickan

Tack för svaret.

Alltså kan det avta redan i v7? Eller är det något fel??

• Killarna Larsson

Det kan det visst...
    En del har inte alls ont i tissarna.
    Så det är nog inget "onormalt"..

• Jickan

Inte ont på hela tden?
    Jag tror jag väntar ihjäl mig tills den 12:e jan när jag ska in på VUL. Är så rädd att något ska vara fel.

• miababia

är i v 32 och har de har inte varit ömma alls

• C r e d o

Ha ha, måste skratta! "Tissarna" låter väldigt roligt i mina öron (är norsk). Det betyder något helt annat på norska, nämligen snopp, och i flertal låter det förfärligt kul.

Men för att svara på frågan: Jag är i vecka 16 och är fortfarande öm till och från, speciellt när jag tar av bh:n på kvällen.

• rebekka06

Mina bröst var nog ömma i 4 mnd ca först sen lugnare men nu dom sista veckorna har dom varit för jävliga om man kan få säga så. Även lite mjölk kommer ur dom varje dag. Är idag i vecka 27+3.

• Stina 06

Är i V. 12 och är lite öm i bröstvårtorna, det är allt, inga fler symtom alls. Jag har sett embryot på två VUL så jag vet att allt är OK. Oroa dig inte i onödan utan njut av din graviditet.

Svar på tråden Ömma bröst