Överbeskyddande sambo!!
Hejsan!
Detta kanske för många inte ses som ett problem, speciellt för sådana som har det tvärt om. Men jag vänder mej nu därför till sådana som varit eller är si samma situation som mej.
Jag och min sambo har snart varit tillsammans i 2år och 21.6 2006 fick vi vårt försa efterlängtade barn, en söt liten kille som nu hunnit bli ½år.
Redan sedan första ögonblicket har sambon varit JÄTTE överbeskyddande mot Anton och hämskt orolig osv. Detta har lett till en massa gräl, eftersom jag är helt tvärt emot. Jag jobbar själv på förskolan och kanske har lite mera erfarenhet av barn osv. Nu har det blivit ännu värre när han blivit rörligare och håller på att lära sig krypa. Han är så rädd att han ska göra sig illa...jag menar, det gör vel alla barn!!
Det är lite svårt att få skrivit ner i text hur det riktigt är här på dagarna. Men det börjar bli en ren pina!! Jag har varit med om ett "fall" på förskolan där mamman hade varit en "hönsmamma" som inte lät killen göra NÅGOT som kunde vara "farligt". Han hade SÅ dålig motorik när han kom till förskolan som 6åring och han kunde inte ens klä på sig själv!!!
Blir pappor så här mot sina söner?! Hjälp någon som kanske förstår hur jag känner eller kan ge goda råd!!