• Simsalabim

Tips på bra färg på barnvagn?

Vilken färg har ni valt på barnvagnen och varför?

Särskilt tacksam för tips på vilken färg som smuts syns minst på!

• Svar på tråden Tips på bra färg på barnvagn?
  • Jenniefager

Vi ska ha en nästan helsvart!
    Tycker är extremt snyggt på en vagn och så blir det nite så smutsigt heller. De har även högre värde om man säljer den senare...

• snutti

Grå-svart valde vi. Färgerna är ju också rätt tidlösa...

• Popflickan

Jag tycker att det är jättetrist med alla gråa/svarta/örkblåa/beiga vagnar man ser på stan! Jag vill ha en röd fin färgstark vagn, men det tycks ju inte finnas! Iofs har jag inte letat mycket än (ska föda i juni), men det verkar som om jag måste leta läääänge för att hitta min röda vagn..

• Jenniefager

Ser att inte just den bilden kommer fram. Gå in på Barnvagnar, Balbina-05 och sen ser du en röd till vänster!

• jebe

Popflickan:
    Det finns massor av vagnar i starka färger..... Tror inte ett du behöver leta speciellt länge!

Tycker oxå att det är fint me lite färg- men vi har en rätt liten bil o kommer att få liksom "trycka in" vagnen varje gång man ska nånstans...Så det hade blivit rejält smutsig om den inte var mörk i färgen! Så för oss e det mer praktiskt!

• ToveGBG

Min erfarenhet är att enfärgade vagnar har ett högre andrahandsvärde. Jag hade en enfärgad svart vagn till mitt barn och det visade sig bli mycket prisvärt i längden: när jag sålde den fick jag ut nästan vad jag själv gett. Den enfärgade svarta fanns nämligen fortfarande i kollektionen och nypriserna hade gått upp kraftigt.

Själv vill jag har en gammal vinröd liggvagn i manchester till nästa barn.

• ToveGBG

Kan tillägga att det gick mycket bra att få det gärgglatt ändå. Vi hade bla. ett knallrött täcke av långhårig röd akrylpäls i vagnen under en period *S*.

• Dandie

Jag har en svart/röd brio kombi som jag får lägga på sidan för att få in i bagagen(volvo kombi)och den har inte blivit de minsta skitig. Kanon färg...

• Vanessa1

Vi har köpt en Brio Nova med mjuklift, färgen är svart/röd. Tycker att det är så vanlig med svarta och gråa vagnar och vi ville ha lite färg!

Tror oxå att den kommer att ta smuts bra ,minsta lilla fläck kommer inte att synas!

• Popflickan

Ah, just det ja, den har jag sett!!! Två fina röda vagnar!
    Men är det någon som vet något om det märket??

Dandie, jag har sett de svart/röda från Brio, och de är väldans fina också! Skulle jag kunna tänka mig...

• Tygtiiger

Vår är svart och beige och vi tyckte den var jättefin och diskret, dessutom förhoppningsvis lättsåld! Kolla i mitt bildgalleri, där finns den.
    Popflickan, bugaboo har färgglada vagnar, tom en knallorange som är jättefin! www.bugaboo.nl

• Liv 1

Vi har köpt en emmaljunga som är beige/ljusblå.Jag tycker att det är snyggast med ljusa vagnar och de blir heller inte speciellt smutsiga för de mesta som kommer på vagnen är ljusa fläckar t.ex om barnet kräks,glassfläckar är ljusa.Lite extra försiktig får man ju vara mot ren smuts som olja från bilen och så men då får vi väl se till att ha bilen ren.

• Peztis

Vår Cerox som vi eställt är svart men med mycket rött på.
    Jättefin röd färg!

Svar på tråden Tips på bra färg på barnvagn?