• alexandra 86

svullen under ögat

när min son ( 1 år) vaknade imorse så såg jag att han var jätte svullen under höger öga.
    han har varit förkyld ett teag nu och jag tänkte bara höra om det e nån som vet vad det kan vara...
    det enda jag kan komma och tänka på är ögoninflammation men ögat e inte rött eller nåt

• Svar på tråden svullen under ögat
  • CeeJay

Om jag bara ser till mig själv så brukar även jag vara mer svullen och plufsig i ansiktet under och även precis efter en förkylning. Om han inte har ont eller verkar besvärad av det tror jag inte du behöver oroa dig. Men sjukvårdsupplysningen har ju öppet dygnet runt Hoppas ni får en trevlig nyårsafton trots förkylning!

• Etienne

Så blir min pojke när han har öroninflammation. Då svullnar de ju upp i gångarna mellan öra och ögon. Ring sjukvårdsupplysningen om du är osäker. Hoppas att er nyårsafton blir bra ändå!

• lilla my2

Är han fortfarande förkyld så låter det som bihålorna har svullnat, de sitter ju under ögat...............kolla upp det

• rebecca271

Bihålorna är inte utvecklade vid 1år. Men tecken på öroninflammation kan det vara men även bara pga en vanlig förkylning då tårkanaler kan svullna igen. Eftersom du inte har instrument så att du kan titta i öronen får du ringa hälso o sjukvårdsupplysningen om en tid hos doktorn.

Feber? Ont vid tryck på öronen, ont när du drar på örat, svullen under örat och hals? Sover oroligt på natten? Har han även dessa symtom så är det öronen.

• asaA

Är det svullet precis under ögat så kan det ju även vara en vanlig vagel, men då är det ju svullet under nedre ögonfransarna eller så kan det ju vara som de övriga säger.

Svar på tråden svullen under ögat