• Anonym

Hjärnspöken

Snälla, nån vänlig själ som vill få min hjärna på bättre tankar?

Har fått nån ond tanke om hur allt skulle bli om min sambo skulle träffa nån annan?! Och hur man kan motverka sådant?
    Jag är så rädd över att förlora det vi har. Kan inte tänka mig ett liv utan honom. Jag går och tänker att tänk om han träffar nån annan osv. Det är nog det jag är mest rädd för. Håller på att läsa boken Självkänsla nu, den speglar verkligen mig och mina tankar på många sätt. Men ikväll blir det ju lite alkohol och då blir mina tankar värre om jag har sådana. Så hur ska jag tänka för att få bort tankarna och tänka positivt?! Alla svar och tankar är välkomna!
    Jag vet att ni är bra på att stötta därute.

• Svar på tråden Hjärnspöken
  • Anonym

Jag får också sådana tankar ibland. Idag är det ju så himla vanligt att folk splittar upp, speciellt om man som vi har barn.
    Men när jag blir så där deppig & tänker "tänk om han hittar någon annan" så brukar jag försöka rycka upp mig själv & tänka "han är ju tillsammans med mig NU och han älskar mig här och NU, lev i det då för tusan!"
    Brukar också tänka att det inte bara är han som kan hitta någon ny, tänk om jag skulle bli förälskad i en annan man!? Känslor kan man inte rå för.

Försök göra det bästa nu för eran familj. Ryck upp dig & tänk på att ni har valt varandra, inte bara du som hade tur att träffa honom, han hade turen att träffa just dig!

Kram från en som vet hur det är.

• Anonym (smille)

Oh. En till som är som jag Flört Hjärnspöken har jag haft väldigt ofta. Vet inte hur jag fått bort de flesta. Men sambon har hjälpt mig väldigt mycket. Första åren vad jag tokig. Var så orolig att jag inte kunde äta, gick ner massa i vikt, spydde utan anledning och sådant.

Försök tänka som så, att han är hos dig nu. Framtiden kan ingen styra över, vem vet, kanske det är du som går ifrån honom om ni någon gång skulle separera?

• Anonym

Jag säger likadant; Vad skönt att det inte bara är jag som är drabbad av hjärnspöken. Jag vet att han har valt mig, och han har haft en riktig tur måste jag säga.

Och jag vet att det är så dumt att tänka så som jag gör, för tänk om det är vi för alltid då har jag suttit här och oroat mig ett helt liv helt i onödan!

Men kan man förebygga att sådant ska hända?

Kram på er!

• Anonym

Ingen mer? Eller ska jag tolka det som om att mina tankar är för löjliga för att ens ge ett bra svar på?

• Anonym

TS: Det var jag som skrev inlägg nr 1, ja klart du kan förebygga!
    Genom att vara dig själv
    Genom att stärka ditt självförtroende
    Genom att visa hur mkt han betyder
    Genom att leva i nuet & ta vara på livet.

Kram & lycka till!

• Miss Nikita

Jag har suttit med samma spöken som ni. Men jag har vänt på det. Tänk om NI skulle träffa nån annan???
    Kramis

Svar på tråden Hjärnspöken