• Anonym (:-()

Giftstruma och återfall?

I november-04 fick jag diagnosen giftstruma då jag hade överfunktion i sköldkörteln samt att den var förstorad. Behandlades med Thacapzol och Levaxin. I oktober detta år fick jag beskedet att sjukdomen var utläkt och att jag skulle trappa ner medicinerna till årets slut. Idag är alltså sista dagen jag tar medicin (endast Levaxin sedan en månad).

Sedan några dagar har jag känt av hjärtklappning plus en tryckande känsla på luftstrupen, där sköldkörteln sitter. Den är fortfarande förstorad. Nu är jag orolig för att jag har fått ett återfall. Funderar på att gå och ta ett blodprov nu under veckan.

Jag undrar om det är någon här som haft sjukdomen och fått ett återfall? Hur var det för er?

• Svar på tråden Giftstruma och återfall?

Ingen..?

• Anonym

Visste inte att man kunde bli frisk från struma? Har aldrig hört det förr....

Jodå, sjukdomen kan läka ut men risken för återfall finns alltid. Det var vad doktorn sa iallafall.

• Anonym

Hej!!  Jag har oxå haft giftstrima,Graves, 2 gånger. Åt Thacapzol o levaxin i  2 år o var frisk i knappt 6 månader innan det kom tillbak. Fick då äta en större dos Thacapzol o återigen levaxin i närmare 2 år... Sen fick jag tid för operation där hela sköldkörteln togs bort. Idag är jag frisk o äter bara levaxin.

Svar på tråden Giftstruma och återfall?