• Nannis

Trettondagsbal

Är i behov av hjälp. Har idag blivit bjuden på trettondagsbal, jätte skoj men, vad ska man ha på sig? Skulle vilja hitt anågon bra affär
    (uppsala-stockholms området) eller någon bra postorder företag som säljer fina men inte alltför dyra bal/fest klänningar. Någon som vet?
    Kram Nannis

• Svar på tråden Trettondagsbal
  • Nannis

Ingen som vill hjälpa mig????? Snälla!

• MayaPiraya

I Kista Galleria så finns det ett par ställen som både säljer och hyr ut, kan vara värt en tripp!

• Alli

Jag har köpt min balklänning i Uppsala, hos Mäster Arne på Drottninggatan. Billig var den kanske inte, 3500 kr, men fin.
    Planerar du inte att gå på mängder av baler kanske det är bättre att hyra en klänning, min hänger bara i garderoben (använd 1 gång).
    Kolla också inne på www.brollopstorget.se många som säljer/hyr ut brudklänningar har också afton/balklänningar.

• javalady

Tips - även "vanliga" affärer börjar få in sådana kläder till nyårsfesterna nu. Exempelvis Lindex & Kapp-Ahl har vet jag - fast tvådelat (är på jakt efter liknande kläder ). Nu bor jag inte i de trakterna du nämner, men kolla lite "mindre" affärer som inte tillhör de stora kedjorna de har ibland balklänningstyper som kostar mellan 500-1500:-

Alternativt - gå in på www.brollopstorget.se (systersiten till FL), där bör du kunna finna många tips eftersom det är många som har det som tärnklänningar.

Svar på tråden Trettondagsbal