• Lotus

Silikon eller latex till napp?

Vad är det för skillnad? Silkion är väl smaklös och hållbarare om jag fattat rätt men vad gillar bebisarna bäst? Min kille har ju ej fått kläm på nappen än, vare sig silikon eller latex men vad föredrar era beisar?

• Svar på tråden Silikon eller latex till napp?
  • Nynne

Jag har fått höra av "de som vet" att man helt enkelt får prova sig fram. Jag har köpt mininappar av silikon som ska passa för kottar från födsel till 6 månader. Vår bebis har alltså inte ploppat än.

• sol1

min dotter tog både och när hon var mindre men nu tar hon bara silicon napparna gummit på latexnapparna sväller ju lite med tiden å det gillade hon inte tyvärr. jag köper bara mam nappar till henne det finns bara en sort av dem med silicon dyra som satan tycker ja dem är :( i latex finns det ju fler mam classic med tre nappar i som är billigare men min dotter vägrar annat gummi än silicon.

• silvanus

elliot använder båda sorterna men vi köper silicon då jag tycker om de bättre till utseende mm
    en det e så olika från bebis till bebis, prova dig fram

• Cinnalinna

Jag började med latex av en slump, tänkte inte på att det fanns olika. Nu vägrar han silikon, vill inte ha det som napp eller i nappflaskan. Så det blir latex. Tycker det är lite konstigt eftersom latex inte luktar något vidare...

• Slumraren

Fördelen med silikon är att man inte kan bli allergisk mot det (väl?) medan man kan vara allerigsk mot latex. Vi kör ändå med latex här eftersom det är mjukare och därför skonsammare mot gommen. Enligt vår tandläkare är bebisars gommar så mjuka att de ganska lätt formas efter nappen om nappen är hård (silikon är hårdare än latex) och barnet ofta har napp.

• Grus grus

Vår dotter tyckte silikon var för hårt. Hon grimaserade och spottade ut. Men latex gillar hon, så det använder vi här!

(f.d. Jennie81) Kärlek och snuva kan inte döljas!
  • Norrbotten

Min dotter var lite svår att få ta napp var endast 1 napp som funka mams mini ulti napp den me gulaktig sugdel   Har desutom fått för mig att den kanske är lite skonsammare mot tänderna (sen när dom blir lite större)  ja den är mjuk och ganska platt sugdelen..

*** Stolt mamma till Alva ***
  • Heranell

Vi har inte ens provat latex. Personalen på neo gav ALice en silikonnapp (Esska anatomisk med ring) och den har vi kört på hela tiden... alltså inte samma napp, men samma sort!

• Snibben

Jag började med latex till min son, o det är var det enda han tog fram tills sju månader. Sen fick jag nappar i silikon, så nu använder han det.

• Sanda

Han kunde bara ta latex tills han blev rätt gammal, runt 6 månader eller så, då gick det bra med silicon oxå, dom åkte bara ut. Raka latex gillar han bäst

• EwBj

Elina höll kvar latexnappen bättre så vi körde med den. Men efter ett tag gick det med båda. Däremot tog hon flaskan först när vi använde latexdinapp från NUK.

Svar på tråden Silikon eller latex till napp?