• mitha

jag blöder....hemorrojder? äckligt för er som är känsliga

jag blöder nåt så fruktansvärt ur baken, det kliar inte eller så utan jag märker bara att jag blöder plus att nu är jag jättedålig i magen me, har vart hård förut, kan d vara så att jag har haft hemorrojder som gått sönder eller nåt.

Nån som vet för detta är ju fruktansvärt äckligt å nåt jag inte vill ha mer nu.....

va inne å gjorde Nr2 nu å ja toaletten vart röd....'

förlåt om detta inlägg vart äckligt kanske borde ha legat i nåt annat forum....

tacksam för svar snarast kramar mitha

• Svar på tråden jag blöder....hemorrojder? äckligt för er som är känsliga
  • mitha

flyttar upp

nån vet väl eller ska jag ta det i ett annat forum så ni får vara anonyma.....

kramar igen

• Björkeli

Hej.

Blöder du mkt eller blir det på pappret när du torkar dig??

Jag har varit hård i magen sen 1/8 fram tills för en vecka sedan o blödit varje jävla gång på toan. O fast jag nu e lösare fortsätter det.

Min teori är att det e hemorrojder som har blivit så känsliga av att man vart hård innan att det inte krävs så mkt för att de ska spricka lite o ge ifrån sig blod.

Har du problem för övrigt så finns det salvor, men det har jag aldrig haft. När man får det pga av graviditet eller förlossning brukar det vara de "snällare" hemorrojderna som sitter ytligt o går tillbaka väldigt bra.

Ser du att det e blod I avföringen o inte bara i analöppningen borde du ringa till läkare som kan göra ett avföringsprov på dig.

Lycka till med magisen!!

• Fru Snorkfröken

Har du sökt på gamla inlägg? Har för mig att det skrivits en del om hemorrojdplågan! Själv har jag inga erfarenheter (än så länge i alla fall). Hoppas det ordnar sig!! Men du, som Björkeli skriver härovan: kolla så att det inte är blod i själva avföringen - jätteviktigt att kolla upp i så fall!! (fast det kan vara brustet blodkärl och inget farligt, men ändå...)

• miffolina

hej, det är ju ganska vanligt att få hemorojder så där i slutet av graviditeten, du har ju mer blod som cirkulerar och det blir högra tryck på deina vener, därav varför det är lätt att få dels ovanstående likaväl som åderbrock...förstår att det är irriterande, försök att äta så fiberrik mat som möjligt så du inte blir förstoppad, var försiktig när du torkar dig, tvätta dig istället..och prova en salbva som heter zyloproct( tror jag), finns på apoteket som ska lätta dina besvär lite..

hoppas det blir lite bättre för dig

• mitha

hej nä det är inte i bajseriet utan kommer för sig själv,(och mycket var det iaf nu när jag var där) jag har haft problem med magen förut med blod i avföringen å tagit massa prover men d kom inte fram till vad det var då...trodde på ulcerös colit men inte helt 100% så nu är det nog troligtvis hemorrojder då, tur det inte gör ont iaf så länge man inte blir hård i magen igen då

tack så mkt för ditt svar

kramar mitha

• Peppan

Jag blöder oxå lite bland men inte så mycket som du verkar göra. Jag kan blöda lite när jag är hård i magen, då känns det som att jag spricker lite och då blöder det en aning. Men som du beskriver låter det som du blöder ganska mycket så jag tycker du ska kontakta din läkare och höra av en proffesionell vad det kan vara. För jag förstår ju att det inte är särskilt trevligt.

• mitha

tack för era svar

kram mitha

• Min

Okej, jag ska svara på ditt äckliga inlägg ;o) Jag har haft liknande problem, fast inte direkt hemorrojder utan snarare analsprickor, fräscht va? I alla fall har det gjort mycket ont när jag gått på toaletten och ibland blött en hel del.

Jag var hos husläkaren (ung kille...) som undersökte mig och fick något äckligt granulat att svälja morgon och kväll samt en muskelavslappnande salva och xylocain som bedövar. Det hjälpte inte så bra - kanske för att jag slarvade med granulatet.

Mitt tips är att du äter mycket fibrer som sätter sprutt på verksamheten kombinerat med mycket vätska såklart. Annars får det kanske motsatt effekt. Om det inte hjälper, gå till din husläkare. Det finns även receptfria läkemedel på apoteket. Personalen brukar vara mycket kunnig om man törs fråga.

Lycka till.

• maj72

Om du blöder så ska du läkaren eftersom såret kan inflammeras. Bakterierna som passerar förbi analtrakten är inte de bästa för ett sådant sår. Jag är ett gammalt h*monster, så jag vet att det kan göra riktigt ont.

• Popsy

Det finns en supp att köpa på apoteket, recept fritt. Som jag använde när jag hade hemorröjder. Kanske prova det först! Brukar inte ta så många dagar innan det ger resultat!!

Lycka till!!

Svar på tråden jag blöder....hemorrojder? äckligt för er som är känsliga